Ахметов продає свою мережу аптек

5 Липня 2013, 12:09

У прес-службі СКМ  підтвердили інформацію про запланований продаж активу, але не стали уточнювати, кому і за яку ціну він буде проданий, пише «КоммерсантЪ-Украина»

У компанії відзначають, що розвиток аптечного напрямку перестало бути пріоритетним для СКМ.

"Зараз український ринок торгівлі медикаментами перебуває в такому стані, що для подальшого успішного розвитку цей бізнес має бути профільним, – заявили в прес-службі компанії. – Це просто неможливо в силу масштабу групи СКМ і обширних інвестиційних програм розвитку в низці напрямків бізнесу компанії. Тому, отримавши цікаву, з нашої точки зору, пропозицію, ми вирішили вийти з цього бізнесу".

Глава аналітичного департаменту ІК Eavex Capital Дмитро Чуріна вважає, що, виходячи з ринкової вартості аналогічних аптечних мереж у Росії, наприклад, мережі "36,6", ціна операції могла скласти 320-350 млн грн.

УАХ останні три роки ріс дуже активно. У 2011 році мережа збільшилася на 106 фармамаркетів, аптек та аптечних пунктів, у минулому році – ще на 18.

Зараз холдинг налічує понад 160 фармамаркетів, аптек та аптечних пунктів, у яких минулого року було обслуговано понад 12,5 млн покупців.

Виручка компанії з 2011 року виросла на 19,6%, до 550 млн грн.

Після придбання 2012 року дистриб'юторської компанії "А`СТА "консолідована виручка холдингу збільшилася на 50,2%, до 826 млн грн.

За даними дослідницької компанії Proxima Research, загальний обсяг аптечних продажів в Україні всіх категорій товарів аптечного кошика за підсумками 2012 року досяг 31,7 млрд грн, перевищивши показник попереднього року на 16,9% у грошовому і 4,5% у натуральному вираженні.

В опитаних компаніях, серед яких Euroventures Ukraine (володіє мережею аптек "Віталюкс"), мережі аптек "Доброго дня", TAS Group (аптечна мережа ТАС), а також на фармпідприємствах "Фармак" і "Дарниця" повідомили, що не купували УАХ.

Комерційний директор мережі аптек "Доброго дня" Інна Овсяннікова зазначає, що продаж мережі аптек сталася на піку зростання ринку.

Варто зазначити, що СКМ раніше вже продавала непрофільні активи. Зокрема, 2008 року – Донецький пивоварний завод "Сармат".

На початку 2013 року СКМ оголосила про вихід із бізнесу з виробництва ігристих вин, продавши частку в компанії Artemovsk Winery.

Як повідомлялось, у 2012-му році українці купили ліків на 27 млрд грн.