Внаслідок того, що ДАІ суттєво посилила контроль над рухом вантажівок автошляхами, деяким перевізникам стає невигідно перевозити вантажі за старою схемою, пише "Коммерсантъ Украина".
"Штрафи збільшилися, на дорогах з'явилося в 10 разів більше представників ДАІ та транспортної міліції. У чотири рази збільшилася кількість ваг, контролюючих вагу вантажних автомобілів", – розповіла президент Асоціації аграрних перевізників України Яніна Кучерова.
Досі ваговий контроль в Україні здійснювався на пересувних пунктах зважування – їх було 38. Проте цього року почали встановлювати автоматичні пункти. До 2014 року кількість таких пунктів повинна зрости до 60.
Обмеження на перевезення вантажів у розпал сезону загрожує перевізникам зерна великими збитками. "Везеш зерно 15 км, отримуєш 300 грн прибутку, але з них 250 грн потрібно віддати інспекції. Однак іншого виходу немає – аграрії встановлюють дуже низьку ціну на перевезення. Якщо ми почнемо возити по 24 т на машині, то це буде нерентабельно. Ціна за перевезення вже враховує перевантаження, тобто в машині має бути близько 35 т вантажу ", – пояснює Кучерова.
За її словами, за останні два тижні через ситуації, що склалася близько сотні машин припинили перевезення зерна.
У цій ситуації постраждають в першу чергу аграрії, для яких зросте транспортна складова. "Якщо раніше ми могли перевозити по 38 т зерна в кожному автомобілі, то зараз – не більше 24 т", – відзначило джерело в агрохолдингу "Нібулон".
Як повідомлялось,уряд розраховує зібрати цього року врожай зернових, більший на 10-12 млн. тонн, ніж у 2012 році.