Як пише "Коммерсант-Украина", за рахунок "АероСвіту" МАУ у наступному році збільшить кількість маршрутів вдвічі.
Як розповіла прес-секретар МАУ Євгенія Сацька, навесні 2013 року МАУ зможе виконувати рейси на 28 нових міжнародних напрямках, які зараз закріплені за її конкурентом. Серед них Копенгаген, Стокгольм, а також рейси з Тель-Авіва в Донецьк, Одесу, Дніпропетровськ, Харків, Львів та Сімферополь та інші міста.
"За всім новим напрямкам ми будемо літати в якості оперуючого перевізника на умовах договору про код-шерінг з "Аеросвітом", – уточнила Сацька.
Так, МАУ почне здійснювати більшу частину рейсів перевізника на своїх літаках, "АероСвіт" ж буде виконувати функції маркетингового партнера на цих напрямках – тобто як і раніше зможе продавати квитки на рейси, які тепер буде здійснювати МАУ.
МАУ буде потрібно суттєво розширити флот і штат співробітників, і джерела газети не виключають, що це також може бути зроблено за рахунок "АероСвіту".
"Це може бути сублізинг або "мокрий" лізинг з літаком і екіпажем "АероСвіту". Теоретично можливо і переоформлення літаків на МАУ, але про це треба домовлятися з лізингодавцем, а це досить складний процес", – говорить джерело, знайоме з планами компаній. Інше джерело додає, що деякі літаки "АероСвіту" зараз належать компаніям, афілійованим із співвласником авіакомпанії Ігорем Коломойським.
"АероСвіт" і МАУ, за даними їх офіційних сайтів, зараз експлуатують 52 і 51 напрямки відповідно. При цьому в період дії зимового розкладу перевізники виконують під спільними кодами рейси приблизно в 30 аеропортів Європи та Азії. У МАУ уточнили, що продають на сайті квитки приблизно по 15 код-шерінговим напрямкам партнерів.
Нагадаємо, на початку грудня в "АероСвіті" оголосили про реструктуризацію свого бізнесу. Це сталося одразу після того, як Росавіація, московський аеропорт "Шереметьєво" і ряд інших аеропортів пригрозили припинити обслуговування авіакомпанії через борги.
Програма передбачає значне скорочення операційних витрат "АероСвіту" і його поступовий вихід із зони збитковості. "Частина операцій буде передана на аутсорсинг, внаслідок чого зміниться структура авіакомпанії. Відбудеться її реорганізація і скорочення штату", – повідомили в прес-службі перевізника.
На кінець 2011 року в штаті "АероСвіту" числилося 2568 осіб. На початку грудня частина співробітників "АероСвіту" вже була повідомлена про те, що протягом двох місяців їм необхідно знайти нове місце роботи.
До цих пір "АероСвіт" і МАУ працювали в умовах досить жорсткої конкуренції один з одним. І тільки в грудні минулого року компанії уклали перші після кризи договори код-шерінга. Програма істотно розширилася в кінці листопада цього року: перевізники заявили, що їхня співпраця вимушена, і в умовах кризи по-іншому компанії не виживуть.
Компанії контролюють значну частку українського ринку пасажирських авіаперевезень – їхня сукупна частка в пасажирообігу "Борисполя" становить близько 65%.
У "АероСвіту" досить важке фінансове становище. За підсумками I півріччя його кредиторська заборгованість зросла на 50%, до 2,2 млрд грн; борг перед банками становив 1,6 млрд грн, нагадує аналітик ІК Concorde Capital Роман Дмитренко. Збиток від операційної діяльності склав 623 млн грн, а загальний непокритий збиток – 3,5 млрд грн.
Авіакомпанія МАУ також збиткова: збиток компанії від операційної діяльності за I півріччя скоротився на 46% (до 136,3 млн грн), кредиторська заборгованість зросла на 4,7% (400,8 млн грн), заборгованість перед банками – на 53% (310,7 млн грн).