Наука

  ▪   Катерина Койдан

«Єдинороги» у безпілотному кермуванні

Дві різні історії успішних стартапів у галузі безпілотних автомобілів.
Створення безпілотних автомобілів є одним з найбільш популярних технологічних напрямків останніх років. Над створенням транспортних засобів, які б могли пересуватися звичайними дорогами без будь-якого втручання людини працюють такі гіганти як Uber, Tesla та Waymo (Google). Однак, є серед перспективних гравців і звичайні стартапи. Пропонуємо до вашої уваги історії двох компаній, заснованих невеликою командою ентузіастів, що переросли у «єдинорогів» – приватні бізнеси вартістю понад $1 мільярд.

 

Компанія Argo була створена у листопаді 2016 року командою фахівців, що раніше були залучені до розробок безпілотних автомобілів у Google та Uber. На момент створення, увесь персонал компанії налічував лише трьох працівників. Однак, незважаючи на незначний досвід на ринку та невелику команду, вже у лютому 2017 року вони отримали $1 мільярд інвестицій від автомобільного гіганта – компанії Ford.

 

Читайте також: Безпілотні автомобілі: між фантастикою та утилітарністю

 

Ця угода фактично стала виграшним лотерейним квитком для Argo. Виробники автомобілів, такі як Ford та General Motors, усвідомили, що розробка систем безпілотного кермування ймовірно стане необхідною умовою їх успішного розвитку в найближчі десятиліття. А інакше, більш інноваційні компанії, як-то Tesla чи Uber, можуть суттєво посунити їх на ринку. Алгоритми штучного інтелекту є основою систем безпілотного керування автомобілем, а отже автовиробники почали шукати стартапи з відповідними технологіями для підсилення власної команди інженерів. Вибір компанії Ford припав на невеликий стартап Argo з досить досвідченою та кваліфікованою командою.

 

З моменту укладання угоди Ford фактично став єдиним потенційним клієнтом компанії. При цьому, варто зауважити, що угода передбачала дуже суттєві інвестиції, але не придбання стартапу – Ford отримав два з п’яти місць у раді директорів, і засновники  Argo зберегли свій вплив на діяльність компанії.

 

Мета, яку поставили перед амбітною командою Argo, полягала у створенні абсолютно автономного автомобіля до 2021 року. Вони успішно працювали у цьому напрямку, почавши тестування своєї системи на реальних дорогах вже у жовтні 2017 року і за два роки найняли свого 500-го працівника.

 

І ось, в липні 2019 року в компанією зацікавився ще один автомобільний гігант – група Volkswagen оголосила про намір інвестувати в Argo $2.6 мільярда. Завдяки цій угоді, вартість компанії зростає до $7 мільярдів, Argo отримала другого клієнта для власної продукції та стала не лише американською, а й європейською компанією, поглинувши мюнхенський офіс Volkswagen, що займався розробкою систем для безпілотного кермування.

 

Читайте також: Голова Lexus Europe Паскаль Руж: «Нашими пріоритетами є наповнити більшими емоціями бренд і далі розвивати екологічні технології»

 

Отож, зі збільшеним фінансуванням та підсиленою командою, Argo працює над створенням системи для безпілотного кермування автомобілем, що буде інтегрована у продукцію Ford та Volkswagen для того, щоб їх автомобілі стали абсолютно автономними і могли використовуватись для комерційних перевезень вантажів та пасажирів.

 

Однак, співпраця з великими автовиробниками не є обов’язковою умовою для успіху стартапу у сфері безпілотного кермування. Компанія Nuro на сьогодні оцінюється у $2.7 мільярда. На відміну від Argo, у Nuro вирішили зосередитися на доставці невеликих вантажів. Для цього використовуються не традиційні автомобілі, а спеціально розроблені транспортні засоби, що вміщують лише відсіки для багажу і взагалі не передбачають місця для водія.

 

 

Стартап Nuro, так само як і Argo, було засновано восени 2016 року колишніми інженерами Google. Вони не отримали одразу великого фінансування, але тих інвестицій, які вони зібрали на першому етапі було достатньо для того, щоб у січні 2018 року представити перший прототип свого продукту – Nuro R1. Це був невеликий транспортний засіб вагою близько 680 кілограм та висотою 1.8 метри. Всередину могло вміститися 12 пакетів з продуктами.

 

Nuro призначений в першу чергу для забезпечення доставки з найближчих супермаркетів та ресторанів. Тож, для тестування свого продукту компанія співпрацює з різними мережами магазинів та ресторанів, в тому числі з мережею піцерій Domino’s.

 

Читайте також: Die Welt: Електрокари за ціною бензинового авто

 

В лютому 2019 року Nuro отримала своє перше значне фінансування – $940 мільйонів від Softbank, а вже за рік представила Nuro R2. За зовнішнім виглядом цей транспортний засіб мало відрізняється від першого прототипу, але функціонує вже достатньо добре, аби отримати у США офіційний дозвіл на тестування на звичайних дорогах. Отримання такого дозволу стало неабиякою подією, адже на відміну від традиційних безпілотних автомобілів, що тестуються на дорогах Сполучених Штатів, транспортні засоби від Nuro пересуваються, хоч і на невеликій швидкості, але зовсім без водіїв.

 

Очевидно, що пандемія коронавірусу лише посилила перспективи компанії – безконтактна доставка стала актуальною як ніколи. Зараз керівництво Nuro ініціювало кілька волонтерських кампаній, в межах яких безпілотні транспортні засоби R2 забезпечують безконтактну передачу та доставку продуктів харчування й медикаментів на території спортивних арен та конференц-центрів, які сьогодні функціонують як лікарні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.