Прес-релізи

Бруківка й революції: 5 причин, чому потрібно на власному досвіді відчути інсталяцію «Ремонт»

До 12 січня 2020 року у фонді ІЗОЛЯЦІЯ триває проект «Ремонт» знаної україно-туніської художниці Надії Каабі-Лінке. В основі інтерактивної інсталяції – бруківка як метафора нестабільності і можливості для змін. Розповідаємо, чому це треба бачити на власні очі, а ще краще – відчувати.

 

1. 32 тонни бруківки саме стільки знадобилося, щоб викласти кам’яну підлогу в залі. При цьому розчин, який має скріплювати камені, винесено на стіни. Усе це створює відчуття лаконічного й завершеного простору, який ніби огортає відвідувача. Бруківка хитається і звук, який виникає при ходьбі, змушує на фізичному рівні відчути метафоричну нестабільність моменту.

2. З цією інсталяцією неможливо не взаємодіяти. Вона займає територію виставкового простору від сходів до кафе так, що перетворює його буквально на перехідну зону: щоб бодай пройти за чашкою кави, доведеться подолати опір бруківки. Проект змінює основну функцію виставкового залу, натякаючи, що просто зараз ми знаходимося в транзитному стані.

3. «Ремонт» обігрує однойменну й дуже українську тему, знайому кожному. «В українській мові слово ремонт має особливий відтінок воно стало парадоксальним показником замкненого кола безстрокових виправлень. Якщо речі ламаються, їх лагодять, ламаючи інші речі, які лагодяться і так далі», говорить Надія Каабі-Лінке. Проте вона розглядає це поняття не лише в буквальному сенсі, а і як метафору змін: хоча українці й знаходяться в постійному стані «ремонту» країни, це також дає суперсилу бути гнучкими та швидше адаптуватися до нових ситуацій.

4. Одночасно інсталяція пов’язує вітчизняний контекст зі світовим: бруківка натякає на всі можливі протести й революції від травня 1986 у Парижі до українського Майдану. Хоча під асфальтом Каабі-Лінке немає пляжу, вільне розміщення нічим не скріплених каменів залишає простір для активної дії - чи хоча б потенціалу до неї. Чи може все вкотре змінитися завдяки силі народу? Чи забувають політики про те, що стабільність ілюзорна, а будь-яка політична ситуація хитка? Поміркувати про це можна, пересуваючись кам’яною підлогою.

5. Проект створено спеціально для України. Маючи українське коріння, Надія Каабі-Лінке має особливий досвід міграцій між країнами та культурами, що відображається в її творчості. Вона росла між Тунісом, Києвом і Дубаєм, навчалася в Парижі, а зараз мешкає між Берліном і українською столицею. В її портфоліо виставки в МоМА, музеї Гуггенхайма та Художньому музеї в Бонні, участь у Венеційській бієнале (2011). У своїх роботах за допомогою мистецтва їй вдається робити видимими невидимі речі – людей, соціальні тенденції, геополітичні сили. Зміни, які сталися в Україні в останнє десятиліття, змусили її переосмислити бачення свого місця тут, а також шукати українського громадянства.

 

 

Інсталяцію «Ремонт» можна побачити до 12 січня 2020 року у фонді ІЗОЛЯЦІЯ за адресою: вул. Набережно-Лугова, 8, 2-й поверх, креативна спільнота IZONE.

Проект реалізовано за підтримки Goethe-Institut Ukraine.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Теги