Прес-релізи

Дорожній етикет – основа безпеки і комфорту

Листопад 2017 року в Україні пройде під знаком етичної поведінки на дорозі та шанобливого ставлення один до одного всіх учасників дорожнього руху. З такою ініціативою виступили організатори Національної інформаційної кампанії H-Road, присвятивши чергові активності в рамках проекту дорожньому етикету – елементарним правилам поваги та ввічливості, заснованим на Правилах дорожнього руху України (ПДР).

В черговий раз звернути увагу автомобілістів на важливість ввічливої етичної поведінки за кермом і шанобливого ставлення до прав інших людей покликані листопадові заходи в рамках Національної інформаційної кампанії H-Road, ініційованої компанією «Хюндай Мотор Україна». Однією з найкорисніших активностей проекту стане онлайн-тестування, за допомогою якого водії зможуть перевірити, чи добре вони знають правила дорожнього руху, які мають важливе соціальне значення та які зачіпають права інших учасників руху. Тест можна пройти з 20 листопада по 7 грудня.

«Бути ввічливим і відповідальним за кермом людину мусить спонукати не прагнення уникнути покарання, а передусім високі моральні принципи та повага до інших. Залишаючи автомобіль, кожен водій стає пішоходом і, як і всі пішоходи, хоче безпечно перейти дорогу, спокійно йти по тротуару, а не протискуватися серед неправильно припаркованих автомобілів, вчасно отримати медичну допомогу, а не чекати, поки хоча б хтось пропустить машину, яка мчить на виклик. Ми ж усі хочемо жити в цивілізованому нормальному суспільстві, але змінити ситуацію можливо тільки єдиним способом – почати зміни з себе! Це головний посил нашого проекту H-Road. Ми хочемо, щоб в нашій країні людина, яка повторно об'їжджає квартал у пошуках вільного місця для парковки замість прилаштовувати машину на клумбі або тротуарі, була прикладом для наслідування, а не диваком. Як і водій, який не займе місце для паркування для людей з інвалідністю, навіть якщо це вільне місце – в самому кінці стоянки», – говорить директор з маркетингу компанії «Хюндай Мотор Україна» Тарас Лопачак.

Поступатися дорогою автомобілю з маячком, зупинятися, стояти та паркуватися згідно з правилами, шанобливо ставитися до пішоходів на переходах і тротуарах – ці прості дії здатні забезпечити не лише комфорт, а й безпеку на дорозі, тому всі подібні ситуації докладно описані та регламентовані ПДР, а за недотримання правил передбачені штрафи. Однак багато водіїв, на жаль, не бачать необхідності бути ввічливими на дорозі. Взяти хоча б парковку, зупинку та стоянку – їхні правила за десять місяців 2017 року в Україні порушили 77 656 раз (згідно зі статистикою Інформаційного порталу Національної поліції України).

Також слід зазначити, що Закон України № 2109-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю» набув чинності з 26.10.2017. По-перше, збільшується розмір штрафів: було 272-306 грн, стало 1020–1700 грн. По-друге, автомобілі, припарковані на місцях для людей з інвалідністю, дозволено евакуювати.

У період з 26.10.2017 по 31.10.2017 працівниками Національної поліції України зафіксовано 275 адміністративних правопорушень за порушення вимог зупинки та стоянки, стоянки та паркування транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю або водіїв, що перевозять осіб з інвалідністю.

Практика свідчить, що зробити дороги безпечними, а населені пункти – комфортними, можна лише за однієї умови: якщо всі учасники руху будуть неухильно та безкомпромісно дотримуватися ПДР. Ідеально – якщо до цього їх спонукають високі моральні принципи. Однак при цьому ефективно й теж безкомпромісно має працювати і система штрафів. Можливо, деякі автомобілісти здатні вчитися відповідальної поведінки за кермом тільки за допомогою покарання.

Хочеться вірити, що порушення ПДР, важливих не тільки для безпеки на дорозі, а й для розвитку суспільства, у якому поважають права та дотримуються законів, – усього лише помилка через погано засвоєні правила, а не свідома безвідповідальність. Адже правила легко повторити, а ось небажання їх дотримуватися – проблема дуже глибока та серйозна.

Усі, хто щиро підтримує шанобливу та етичну поведінку на дорозі, можуть продемонструвати свою позицію за допомогою спеціально розроблених стікерів і аксесуарів із символікою соціальної кампанії H-Road. Атрибутика продається в дилерських салонах «Хюндай». Усі кошти від її реалізації будуть спрямовані на підготовку національної паралімпійської збірної України до наступних Паралімпійських ігор.

***

Довідка

Національна інформаційна кампанія H-Road

Національна інформаційна кампанія, спрямована на покращення культури водіння та привернення уваги всіх учасників дорожнього руху до особистої відповідальності за дотримання ПДР.

  • Мета проекту – зробити українські міста та дороги кращим та більш безпечним місцем. Інформаційна кампанія реалізується в рамках програми корпоративної соціальної відповідальності компанії «Хюндай Мотор Україна» та триватиме з серпня по грудень 2017 року. Партнер соціального проекту – Національний комітет спорту інвалідів України. Патрульна поліція України підтримує ідею проекту та, в якості експерта, залучається до інформаційних активностей, спрямованих на формування суспільної свідомості щодо необхідності виконання всіх правил дорожнього руху.

  • Інформаційна кампанія передбачає комплекс заходів та активностей, націлених на донесення всім учасникам дорожнього руху - автомобілістам, мотоциклістам, велосипедистам, гіробордистам, пішоходам - важливої інформації щодо правил дорожнього руху в форматі інфографіки, відео, статей, плакатів. Небайдужі українці матимуть можливість долучитися до опитувань та продемонструвати власну відповідальну позицію щодо дотримання правил дорожнього руху за допомогою стикерів та аксесуарів із символікою H-Road.

  • Окрім соціальної місії, кампанія H-Road має благодійну складову: до виготовлення тематичних аксесуарів будуть залучені люди з інвалідністю, що дозволить забезпечити їх роботою, а всі кошти, зібрані від продажу стікерів та аксесуарів із символікою H-Road будуть спрямовані на підготовку національної паралімпійської збірної України до наступних Паралімпійських ігор.

Під час першого етапу проекту H-Road у 2016 році кошти від продажу тематичних стікерів та аксесуарів були перераховані на оплату навчання дітей-сиріт актуальним професійним навичкам. Результативність кампанії сприяла розширенню географії: влітку 2017 року проект стартував і в Сербії.

Прес-служба Національної інформаційної кампанії H-Road:

Євген Скачко (e-mail: eugene.skachko@180prpa.com.ua, тел.: 050 386 98 85),

Марина Куземко (e-mail: Maryna.kuzemko@180prpa.com.ua, тел.: 050 387 63 89).

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Теги