НОВИНИ

The Wall Street Journal: китайський бізнесмен, який підписав з Україною контракт на $3 млрд, прославився небезпечними проектами в Нікарагуа

40-річний бізнесмен Ван Цзин, який отримав дозвіл на будівництво «конкурента Панамського каналу» в Нікарагуа, який критики вважають екологічно небезпечним, тепер підписав контракт на суму $3 млрд з українською компанією ТОВ Київгідроінвест на будівництво глибоководного порту в Криму. Про це пише The Wall Street Journal.

Видання відзначає, що Китай, як і раніше, публічно ухиляється від надання нової фінансової підтримки президенту України Віктору Януковичу. «Проте, колишня радянська країна завоювала прихильність від більш незвичайного джерела: китайського бізнесмена, який став відомим завдяки своєму бажанню побудувати конкурента Панамському каналу», - пише The Wall Street Journal.

Ван Цзин, який цього року заявив про плани будівництва каналу в Нікарагуа, сказав, що він підписав контракт з українською компанією ТОВ Київгідроінвест у четвер. Власником компанії є Олексій Мазюк.

Як повідомили журналістам Ван і Мазюк, їхній проект розпочнеться із будівництва глибоководного порту в Криму на суму $ 3 млрд наступного року, реконструкції морського порту у Севастополі і будівництва зон економічного розвитку.

Як повідомили сторони виданню, пізніший етап може коштувати ще $7 млрд, і включатиме такі різноманітні проекти, як НПЗ, аеропорт і пляж. Як заявив Мазюк, проект глибоководного порту, в плануванні протягом двох років, обіцяє новий морський шлях для Китаю до Європи, скорочуючи транспортну відстань на 6000 кілометрів і "каталізуючи торгівлю між Китаєм і країнами Євразії".

«40-річний бізнесмен Ван заявив на прес-конференції в червні, що він не має офіційних урядових зв’язків у Китаї, і що він є фізичною особою, який заробив статок на телекомунікаціях, видобутку золота, спорті та інвестиціях. Він є головою і основним акціонером пекінської компанії Xinwei Telecom Enterprise Group, що робить телекомунікації та обладнання для стеження», - пише The Wall Street Journal. 

У червні, як пише видання, уряд Нікарагуа надав Ван Цзину концесію  на будівництво каналу довжиною 286 км через центр країни, який зв'яже Карибське море з Тихим океаном. «Критики сумніваються, що канал ціною $ 40 млрд., гарантований інвестиційною компанією Ван Цзина HK Nicaragua Canal Development Investment Co, може бути успішним, крім того, вони вважають, що він буде шкідливим для навколишнього середовища, якщо існуватиме», - пише видання.

"У мене зайняло близько півроку, щоб створити компанію і укласти проект каналу в Нікарагуа", а щоб створити спільне підприємство з компанією Мазюка, їм треба було, за словами Вана, всього шість годин", -  пише The Wall Street Journal.  

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.