НОВИНИ

Американським блогерам платили по $500 за одну публікацію з дифірамбами Януковичу і ПР

Напередодні парламентських виборів 2012 року серед блогерів США провели кампанію, спрямовану на покращення іміджу Віктора Януковича та Партії регіонів серед американських консерваторів. Керівника кампанії ідентифікували завдяки розслідуванню, проведеному агенцією із виявлення «вірусного» інтернет-контенту BuzzFeed.

«Українську кампанію розпочали минулого року, напередодні важливих виборів до українського парламенту, – повідомляє BuzzFeed Politics, – її спрямували на переконання скептично налаштованих американських консерваторів у тому, що проросійська Партія регіонів, очолювана президентом Віктором Януковичем, заслуговувала на американську підтримку». Серед конкретних ресурсів, включених до кампанії, агенція називає RedState, Breitbart та Pajamas Media.

Кампанія передбачала грошову винагороду авторам, які публікували заздалегідь підготовані тексти на відповідних ресурсах: «Електронні листи та документи, що включають попередньо сформовані цитати виборчої кампанії та вислови, які дехто з авторів копіював дослівно, формують враження що уряди інших держав ухиляються від обмежень пропаганди, встановлених Міністерством юстиції, аби таємно отримати лобіювання у Сполучених Штатах: платежі через групу у Бельгії передавалися до рук американського консультанта, який також переконував авторів не контактувати з репортерами, що розслідували справу». 

Джерелом інформації про кампанію став один з її учасників, «який надав свідчення на умовах анонімності, а також, за його висловом, у зв’язку із сумнівами стосовно власних дій». Свідок заявив, нібито йому запропонували $500 в обмін на створення публікації, яка вихваляла б Партію регіонів. Оплату, за його словами, здійснив спеціалістом з медіа-стратегій Джорж Сковіль (George Scoville).

Свідок також передав кореспондентам BuzzFeed копії електронних листів та документів, отриманих від Сковіля. Один з цих листів, датований 26 жовтня 2012 року, закликає авторів кампанії приєднатися до конференції за участі члена ЦВК Михайла Охендовського (з 2013 року – голови ЦВК), організованої Європейським центром сучасної України – брюссельською групою, очолюваною Леонідом Кожарою. 

«Практично, – зазначає BuzzFeed. – ЄЦСУ існує, аби зміцнювати імідж Януковича та його партії, але його номінальна незалежність означає, що компанії з Вашингтону не повинні проходити реєстрацію в якості іноземних агентів, щоб розгортати свою діяльність». 

Інший електронний лист, датований 29 жовтня – днем виборів, «показує, що Сковіль розіслав документи з повними результатами екзит-полів та попередньо підготовані тези від спостерігачів за виборами».

 «Серйозно,– пише у листі Сковіль, – якби ви могли витратити сьогодні кілька хвилин, аби опублікувати результати на Твіттері, використовуючи #ukrainevotes та деякі з текстів, що ви написали, це дуже допомогло б нам». 

Наступний лист чоловіка, надісланий кількома хвилинами пізніше, містив набір можливих твіттів, що включали вислови, такі як «Україна продемонструвала відданість демократії та пройшла тест міжнародної спільноти з проведення чесних виборів» та «Перемога для Партії регіонів – це перемога для народу, оскільки Україна є демократією».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.