НОВИНИ

На Каннському кінофестивалі показали українські "Толоку","Поводир" та "Зелену кофту"

В українському павільйоні, організованому на 66-му Каннському кінофестивалі Державним агентством з питань кіно та Національним центром Олександра Довженка пройшли презентації вже знятих вітчизняних фільмів і тих, які перебувають у процесі виробництва.

Український павільйон на Каннському фестивалі відкритий вже вшосте, і кульмінаційними подіями його роботи є презентації, на яких закордонні професіонали – продюсери, дистриб'ютори, кінокритики – можуть дізнатися про те, що відбувається у вітчизняному кіно, повідомляє "Коммерсантъ Украина".

 Першими свій проект – повнометражну стрічку "Толока" – представили режисер Михайло Іллєнко та продюсер Пилип Іллєнко.

Потім до продюсер Володимир Філіппов розповів про кілька ігрових фільмів, які ще готуються, – "Таразі. Прощання з пустелею", який реалізує Тарас Денисенко до 200-річчя з дня народження Тараса Шевченка, "Купідон" Валерія Жереги, "Сашко" Олександра Кирієнка і "Гніздо горлиці" Тараса Ткаченка.

Продюсерам картини Ткаченка, дія якої частково розгортається в Італії, вже вдалося знайти італійських партнерів.

Ще один великий пакет проектів представила компанія "Директорія кіно".

Серед них у першу чергу слід відзначити новий фільм Ігоря Подольчака "Доміно" та повнометражний дебют Марини Вроди, що отримала "Золоту пальмову гілку" за короткометражку "Крос". Її нова стрічка "Степове" завдяки зусиллям продюсерів, які спиралися на міждержавний договір між Францією і Україною про спільне виробництво фільмів (його, до речі, підписали саме в Канні два роки тому міністри культури двох країн), також стане копродукцією.

Живий інтерес присутніх викликав і повнометражний дебют Руслана Батицького "Гроза" - попередня картина цього режисера "Уроки українського" включена в програму в Каннах Short Film Corner.

До слова, в ній представлені ще 11 українських короткометражок, але до Канн зі зрозумілих фінансових причин добралися далеко не всі їх автори, хоча перебування на заходах подібного масштабу – важлива складова формування нового покоління вітчизняних кінематографістів.

На другій презентації 21 травня були представлені переважно повнометражні стрічки, виробництво яких має бути закінчено вже цього року.

Серед потенційно сильних фільмів – "Брати" Вікторії Трофіменко, "Зелена кофта" Володимира Тихого.

 

А також "Люби мене" Марини Горбач і "Поводир" Олеся Саніна з потужною операторською роботою Сергія Михальчука.