НОВИНИ

ІМІ: У квітні стало більше політичної "джинси", орієнтованої на вибори в Києві

У квітні зросла кількість матеріалів з ознаками політичного замовлення, орієнтованих на вибори Київського міського голови. Про це свідчить моніторинг шести загальнонаціональних друкованих та чотирьох інтернeт-видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення, який провів Інститут масової інформації.

В ІМІ відзначили, що у квітні зафіксовані такі випадки замовних матеріалів: по два на користь Олександра Попова та  Миколи Катеринчука  (у виданнях "Факти" та "Сегодня"), по одному на користь  Галини Гереги та Алли Шлапак (видання "Комсомольская правда в Украине").

Експерти відзначають, що загалом, у квітні рівень матеріалів з ознаками замовності збільшився до 7% у друкованих виданнях та до 10% у інтернет-виданнях. «Ці показники для друкованих видань є найвищими у 2013 році», - відзначає ІМІ.

Згідно з оцінками експертів, у квітні переважали в кількості політичні замовні матеріали. Так, у друкованих виданнях співвідношення політичних і комерційних замовних матеріали становить 59% до 41%, а в інтернет-виданнях замовних матеріалів політичного характеру 100%.

«Найбільше замовних матеріалів у квітні серед друкованих видань розмістила газета «Комсомольская правда в Украине», 12% матеріалів з усіх матеріалів розміщених за тиждень у виданні мали ознаки замовлення. Особливо експертів здивував номер від 18 квітня, в якому 58% матеріалів мали ознаки замовлення (14 з 24)», - відзначили в ІМІ.

Також експерти виявили «джинсу» в  «Фактах» - 5% від надрукованих протягом тижня загальної кількості матеріалів, і в «Сегодня» - 3%.

Також в ІМІ відзначили, що  у досліджуваних виданнях були виявлені  неналежно марковані рекламні матеріали: найбільше таких матеріалів у відсотках до загальної кількості матеріалів надрукованих за тиждень, було виявлено в журналі «Корреспондент» 20% від загальної кількості статей була реклама маркована не належним чином.

«В інтернет-виданнях матеріалів з ознаками замовлення не було виявлено лише на сайті Ліга, на всіх інших сайтах експерти виявили замовні матеріали політичного характеру. Неналежного маркування в інтернет-виданнях не виявлено», - вказали в ІМІ.

Як відомо, проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине»,  «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег).  

 У  дослідженні експерти проаналізували 498 матеріалів у друкованих виданнях та 84 матеріали в  інтернет-виданнях, що вийшли у період з 15 до 21 квітня. 

Читайте також: «Маленькі» проблеми великого Києва