НОВИНИ

  ▪   Оксана Хмельовська

Місцеві чиновники не шкодують бюджетних мільйонів на свій піар у ЗМІ

Чиновники обласних і міських рад витрачають мільйони на свій піар у місцевих ЗМІ. Про це свідчать дані «Вісника державних закупівель».

У січні Маріупольський міськвиконком Донецької області уклав низку угод з ТОВ «Телерадіокомунікаційна компанія «Сигма», яка, до речі, входить до медіа-холдингу «Медіа Група Україна» з групи СКМ Ріната Ахметова, на послуги у сфері телебачення на загальну суму 1,08 млн грн.

454 тис грн коштують 44 ефіри програми штибу «діалог з керівництвом Маріупольської міської ради та її виконавчих органів». 178 тис грн. планують віддати за «авторську програму про історію міста, його славетне минуле, відомих маріупольців, … історію вулиць, майданів, будинків, подій» і стільки ж за програму, «присвячену соціально-економічному розвитку Маріуполя в ХХІ сторіччі, перспективам розвитку найбільшого промислового центру півдня Донбасу …». Решту суми чиновники витратять на піар в інших ЗМІ.

Але вже у лютому влада Маріуполя вирішила, що цього замало. Відтак уклала угоду з ПрАТ «Газета «Приазовський робочий» на послуги з друкування газет вартістю 450 тис грн. Згідно з тендерною документацією, видання повинне упродовж року надати міськраді 73 тис см2 газетної площі для публікації рішень міської ради та виконавчого комітету, звітів міськвиконкому, відомостей про громадські організації, про земельні конкурси, конкурси на автомобільні маршрути Маріуполя тощо.

На початку року мерія Кривого Рогу вклала 6 млн на передплату 70 тис. примірників газети «Червоний гірник» . Щоправда, наклад улюбленої газети криворізьких чиновників, що виходить двічі на тиждень, складає всього 33 тис.

Дбають про свій імідж і луганські чиновники. Так, наприкінці березня виконавчий апарат Луганської облради уклав угоду на суму 1,84 млн грн з КП «Редакція видання Луганської облради «Наша газета» на висвітлення діяльності органів влади у ЗМІ. Згідно з технічним завданням закупівлі, тексти писатимуть не журналісти газет, а сама облрада. При цьому «учасник повинен забезпечити публікацію матеріалів … в незмінному вигляді, отриманому від Замовника». Окрім змісту, газетам не дозволяється також змінювати шрифт, інтервал, та площу матеріалів.

Раніше Луганська облрада за висвітлення своєї роботи заплатила телекомпанії ТОВ «Телерадіокомпанія «Регіональна телевізійна система»  майже 940 тис грн. До кінця року за кошти місцевого бюджету у теле- і радіоефіри мають вийти 220 програм.

Висвітлювати діяльність Луганської облради будуть в ефірі трьох обласних ТРК та в семи місцевих телекомпаній в Алчевську, Антрациті, Красному Лучі, Лисичанську, Ровеньках,  Свердловську та Стаханові.

У березні Кіровоградська облдержадміністрація розподілила 150 тис грн між ТОВ «Телерадіовидавнича компанія «Новий день» (за висвітлення основних напрямків регіонального розвитку), ТОВ «Редакція газети «Україна-Центр» (за висвітлення підвищення стандартів життя населення області, поліпшення бізнес-клімату й залучення інвестицій), «Народне слово» (за висвітлення модернізації інфраструктури області, розвитку міст і районів), газета «Діалог» (за висвітлення залучення інвестицій для економічного і соціального розвитку області).

Запорізька облрада виділила 1 млн грн на послуги з висвітлення діяльності облради на телебаченні, радіо та в друкованих ЗМІ. За ці кошти ПП «РІА «РДВ» має виготовити та розмістити у запорізьких ЗМІ друкованих матеріалів на 38,23 тис см2 газетної площі, 120 cюжетів і 20 програм по 30 хв на обласних та міських ТРК, 120 сюжетів і 20 «прямих ефірів» по 30 хв на обласних та міських радіо. Всі матеріали мають бути підготовані у відповідності до завдання, яке затверджується особисто головою облради Павлом Матвієнко.

У квітні стало відомо, що фірма дружини регіонала отримає з бюджету Кривого Рогу майже 500 тис. на розвиток створених нею ж сайтів З цієї суми 352 тис грн. піде на розвиток, супровід, технічну підтримку та просування сайту «Криворізький ресурсний центр».

Решта піде на Інтерактивну мультимедійну електронну енциклопедію інфраструктури міста. Щоправда, на сайті зараз тільки чотири закладки й мапа Кривого Рогу.

Тим часом комунальна газета Харківської міськради КП «Газета «Харьковские известия» заплатила його бізнес-партнеру майже 1 млн за оренду офісної техніки і 1,55 млн грн за друк газети.

Загалом газета планує орендувати 30 системних блоків, 46 моніторів, шість ноутбуків, п’ять принтерів й одного БФП, а також джерел безперебійного живлення, колонок, навушників, клавіатур, мишок тощо. Також у перелік обладнання входить оренда 11 відеокамер, 15 штативів, дев’ять репортерських мікрофонів і дві пушки, 10 відеорекордерів, чотири відеомагнітофони, десять моніторів, сім телевізорів, дві плати нелінійного монтажу.

У свою чергу Керченський міськвиконком вирішив заплатити за свій піар 730 тис. грн. Більша частина цієї суми – 460 тис грн. – влада віддасть на телепрограми, які продукуватиме ТОВ «Телерадіокомпанія «Керч». В обґрунтуванні йдеться зокрема про «прямі телеефіри за участю керівництва міста», а також про необхідність «інформування про діяльність органів місцевого самоврядування, спрямованих на вирішення гострих міських проблем і соціальних питань, виконання державних програм розвитку регіону і зміцнення міжнародних відносин з державами, розташованими на узбережжі Чорного моря».

Решту 270 тис грн. отримає КП «Редакція газети «Керченский рабочий» за підготовку та друк матеріалів про Керченську міську раду, за розміщення оголошень, спеціальних звітів, розпоряджень, заміток тощо. До того ж, матеріали повинні бути розміщені винятково на першій та другій смугах газети.

Як повідомлялось, на власний піар центральна і місцеві влади витратили з держбюджету щонайменше 25 млн. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.