НОВИНИ

  ▪   Марина Міщенко

"Ляпи" світових ЗМІ про Україну: президент України Лукашенка, Євро-2012 у Москві та впливовий олігарх Михайло Поплавський

Згадуючи про Україну 2012 року закордонні ЗМІ плутали президентів, місце проведення Євро-2012 та українських олігархів.

Найчастіше закордонні ЗМІ 2012 року плутали президентів. Світовій пресі за рік не раз вдалося сплутати Януковича з Ющенком, Лукашенкою та навіть Ху Цьзінтао.

Так, європейське видання New Europe у свою статтю про швидке ухвалення адміністрацією Віктора Януковича угоди про асоціацію додало фото Віктора Ющенка з підписом «Президент України Віктор Янукович».

Так само колишнього і нинішнього президентів в одній з останніх статей про Україну переплутало авторитетне видання EUobserver.

А от у Венесуелі Януковича взагалі переплутали з китайським лідером. Серед своїх фото, розміщених на Flickr венесуельське агентство помістило фотографію з зустрічі Ху Цьзінтао з Бараком Обамою в 2010 році. Під фото містився підпис: «Президент США Барак Обама (справа) проводить двосторонню зустріч з українським президентом Віктором Януковичем (зліва), в Washington Convention Center, округ Колумбія, США на початку зустрічі на високому рівні з ядерної безпеки».

Чеський новинний сайт TN.cz назвав Аляксандра Лукашенку президентом України. Стаття мала назву «Президент України Лукашенка призначив нового прем’єра».

Перед проведенням Євро-2012 у травні минулого року британське видання The Telegraph помилилось, написавши, що у Києві матчі чемпіонату проводитись не будуть, а через нього лише проходить маршрут, по якому везтимуть головний трофей. Ймовірно, видання переплутало Київ з Дніпропетровськом.

А вже під час Євро-2012 помилки щодо України припустилися іспанці. Під час матчу між збірними України і Швеції, який відбувся 11 червня в Києві, авторитетне іспанське видання Marca вело онлайн-трансляцію гри, при цьому зазначаючи, що гра проходить не на НСК «Олімпійський», а в московських «Лужніках». Крім того, іспанці стверджували, що зі Швецією грає не Україна, а Білорусь. На схематичному зображенні гравців Швеції позначили жовто-синім кольором, тоді як «білорусів» лише жовтими кружечками.

Німецька платформа для обміну думками між політологами, журналістами та науковцями E-politik.de переплутала олігархів. У запитанні до німецького історика і політолога Герхарда Зімона журналіст платформи сказав:«Східноукраїнський олігарх Абрамовіч», очевидно, маючи на увазі Ахметова.

А ще у 2011 році польське видання Newsweek до списку українських олігархів внесло Ігоря Коломойського, Ріната Ахметова, Костянтина Живаго, Таріела Васаде, Петра Димінського, Олександра Ярославського, а також ректора Національного університету культури і мистецтв Михайла Поплавського. При цьому під фото Поплавського було зазначено, що він контролює трасу «Київ-Одеса».