НОВИНИ

Кабмін дозволив віддати українські порти в приватні руки

Кабінет Міністрів розширив перелік об’єктів державної власності, які можуть передаватися у концесію, внісши до списку морські всі морські порти України. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури.

Згідно з постановою Кабміну від 15 жовтня, до переліку об’єктів, що передаються в концесію, внесено майно і цілісні майнові комплекси держпідприємств "Одеський морський торговий порт", "Миколаївський морський торговий порт", Іллічівський, Морський торговий порт "Південний", Маріупольський, Севастопольський, Херсонський, Керченський, Феодосійський, Ялтинський, Бердянський, Білгород-Дністровський, Євпаторійський, Ізмаїльський, спеціалізований морпорт "Октябрьск", Ренійський, Скадовський і морторг порт "Усть-Дунайськ".

Водночас, у Мінінфраструктури зауважують, що відповідно до нещодавно прийнятого Закону «Про морські порти України» портова акваторія, засоби навігаційного обладнання та інші об’єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення морських шляхів, системи управління рухом суден, інші стратегічні об’єкти портової інфраструктури не підлягатимуть передачі у концесію.

Рішення про надання концесії прийматиметься Міністерством інфраструктури України виключно за результатами проведення концесійного конкурсу.

«При цьому Постановою Кабінету Міністрів Міністерство інфраструктури України, Міністерство економіки та Міністерство фінансів зобов’язані передбачити під час розроблення умов концесійних конкурсів щодо майна державних портів і відповідних концесійних договорів, низку зобов’язань з боку  концесіонера. Зокрема - стосовно виконання зобов’язань зазначених в постанові державних підприємств (у томи числі за отриманими кредитами), які безпосередньо пов’язані з активами, що передаються у концесію, та порядок передачі концесіонеру таких зобов’язань», - йдеться у повідомленні.

Умови концесійних конкурсів на об’єкти інфраструктури портів, згідно з постановою, розроблятиме Міністерство інфраструктури України, погоджуючи їх із Міністерством економіки, Міністерством фінансів та Міністерством юстиції.

Необхідність передачу об’єктів у концесію в міністерстві пояснюють «зношеністю» портової інфраструктури на 60-90%. За даними фахівців Мінінфраструктури, портова галузь України потребує залучення близько 25 млрд грн. інвестицій.

Нагадаємо, Верховна Рада 17 травня ухвалила закон «Про морські порти України», 8 червня президент Віктор Янукович підписав його.

 Закон дозволяє оренду чи концесію портових причалів строком до 49 років, а також передбачає можливість продажу на конкурсних засадах цілісних майнових комплексів держпідприємств і 100% публічних АТ, створених в процесі корпоратизації підрозділів держпідприємств - морських портів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.