НОВИНИ

Найменш ефективно витратили кошти партії Королевської і Ющенка

Найменш ефективними стали кампанії партій "Наша Україна" і "Україна - Вперед!", які задекларували витрати в розмірі понад 60 млн грн, але набрали набагато менше голосів, ніж потрібно для подолання прохідного бар'єру.

Про це пише газета "Коммерсант-Украина".

Так, партія "Наша Україна", очолювана третім президентом Віктором Ющенком, задекларувала витратипонад63 млн грн. Таким чином вартість кожного голосу в підтримку НУ перевищила 278 грн.

Це набагато вище за показник партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської, яку традиційно критикували за надмірно дорогу рекламну кампанію.

"Україна - Вперед!" показала 60,6 млн грн витрат, і таким чином один голос їй обійшовся в 188 грн.

Втім, експерти зазначають, що реальна сума, витрачена учасниками виборів, набагато вища відофіційно заявленої.

"Ринкова вартість тієї агітації, яку проводила партія"Україна - Вперед!", значно перевищує задекларовану", - упевнений глава Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко.

У графі витрат на зовнішню рекламу різниця не така велика - партія заявила про витрачені 14 млн грн, в той час як компанія Біденка оцінює витрати в 20 млн грн. Але інші витрати, на його думку, різняться істотніше.

"Телеканали показували дуже багато новин про Наталію Королевську, і експерти кажуть, що частина інформації була купленою. Природно,"джинса"не могла оплачуватися з офіційного фонду, оскількипокупка новин прямо заборонена законом. І хоча довести це нереально, я припускаю, що така тенденція існувала", - говорить він.

Високі витрати, заявлені "Нашою Україною", заслуговують особливої ​​уваги, адже візуально її присутність в рекламному просторі було набагато меншою, ніж у тієї ж "України- Вперед!". Крім цього, представники партії після виборів заявили, що причиною їх поразки стала нестача коштів, нагадує видання.

Експерти підкреслюють, що інколи партійні кошти витрачаються неефективно через штабніпроблеми. "Не завжди штаб вибирає найефективнішу рекламу. Наприклад, штаби дуже люблять білборди, хоча розуміють, що їх ефективність невелика. Але зате на кожному білборді хтось у штабі отримує відкат. Те ж саме і з розміщенням на ТБ, і в інших випадках", - розповів Олег Рибачук, учасник партнерства "Новий громадянин", який працював у виборчому штабі "Нашої України" в 2002 і 2006 роках.

Нагадаємо, сума витрат всіх партій на рекламу в багатомандатному окрузі склала трохи більше 600 млн грн. При цьому найбільше коштів, відповідно до поданих до ЦВК звітів, на виборчу кампанію витратила Партія регіонів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.