НОВИНИ

Вибори стимулювали зростання ринку реклами

У зв'язку з парламентськими виборами ринок зовнішньої реклами в цьому році виріс на 30% (до 1,3 млрд грн) - це рекордні темпи за останні п'ять років. Про це свідчать попередні оцінки найбільшого оператора BigBoard Ukraine.

Такі показники підтверджує і співвласник оператора "Прайм груп" (другий за величиною гравець) Вадим Фрунзе. Домогтися такого зростання операторам насамперед допомогли парламентські вибори, вважає він, пише "Коммерсант-Украина".

За його оцінками, з 30% зростання ринку 12% забезпечили бюджети політичних сил.

"Якби не було виборів, ці площини зайняли б комерційні рекламодавці, але галузь отримала б менше грошей - ціни для політичних рекламодавців були на 30-35% вище ринкових", - відзначає він.

Значний попит на носії з боку політичних рекламодавців дозволив підвищити ціни і для комерційних. У BigBoard оцінюють заповненість носіїв в 80%, а зростання цін - у 20-25%.

"Частково це був вимушений крок - багато міськадміністрацій, в тому числі Київська, підвищили тарифи на встановлення конструкцій і заборонили розміщувати їх у центрі міста", - відзначає директор групи BigMedia Олена Безхлібна.

У доларовому еквіваленті обсяг ринку до цих пір не вийшов навіть на докризовий рівень - якщо в 2007 році він становив $189 млн, то в 2012 році, навіть з урахуванням феноменального зростання, - всього $162,5 млн. "Під час кризи ціни на зовнішню рекламу впали майже вдвічі, тому до колишнього рівня їм ще належить вирости", - стверджує Безхлібна.

Вже в наступному році оператори очікують більш скромне зростання - ціни збільшаться всього на 10-15%.

Нагадаємо, за даними експертів, політична реклама, яку партії використовували під час нинішньої виборчої кампанії, не мала досить значного впливу на перерозподіл електорату і зміну намірів громадян підтримати ту чи іншу партію. ЇЇ вплив визнали лише 20% виборців.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.