НОВИНИ

У теленовинах увага до представників влади в 2,5 рази більша, ніж до опозиції

Партія регіонів залишається лідером новинних програм, проте у перший тиждень жовтня розрив в увазі та синхронах на користь представників влади зменшився. Про це свідчать дані постійнодіючого моніторингу медіа, який здіснює Міжнародний благодійний фонд «Академія Української Преси».

В перший тиждень жовтня 30% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні, що  майже стільки же, що й у перший тиждень вересня (28%).

Найбільше їх на Першому національному (47%) та ICTV (46%), а найменше, як і усі попередні місяці, на 1+1 - 12%.

Загалом в цей період увага до політичних партій найвища за весь рік спостережень, проте помітно менша, аніж перед виборами 2007 року.

Лідерами уваги новинних програм були Партія регіонів - 9% (в перший тиждень вересня 7%), «Батьківщина» - 6% (у вересні 5%, у серпні 5%), у серпні 6%), КПУ та УДАР (по 5%), «Україна  - Вперед!» - 3% (в перший тиждень вересня 3%, у серпні 2%).

При цьому експерти зауважили, що телеканали мають чіткі політичні вподобання.

Так, «5 канал» найбільшу увагу приділяє «Батьківщині» - 47% (у вересні також 47%). ТВі приділяє «Батьківщині» 25% ( у вересні 37%).

У свою чергу СТБ найбільшу увагу приділяє Партії регіонів (51%).

Найбільша увага до КПУ на Інтері та 1+1 (по 12%), до УДАРу - на Інтері (6%, першого тижня вересня також на Інтері - 9%), до «Україна – Вперед!» на Першому національному - 9%.

Загалом увага до представників правлячої коаліції в 2,5 рази більша за увагу до опозиції: 63% проти 25% (на першому тижні вересня у 3 рази - 71% проти 23%).

За даними соціологів, приватні телеканали демонструють деяке покращення стандартів новин, тоді як Перший національний подає матеріали виключно з однією точкою зору.

Кількість синхронів Партії регіонів, президента та прем’єр-міністра зменшилась на всіх каналах, але в цілому займає половину ефіру з прямою мовою політиків.

Дослідження здійснювалося Академією Української Преси (АУП) за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин  прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного, 5 каналу та TVi.

Нагадаємо, відповідно до моніторингу, проведеного асоціацією «Спільний простір» та Комітетом «Рівність можливостей», на початку жовтня вперше з початку виборчої кампанії на телеканалах негативної інформації про Партію регіонів було більше, ніж нейтральної.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.