НОВИНИ

Фірташ подав до лондонського суду на газету Kyiv Post

Український бізнесмен Дмитро Фірташ подав позов до одного з судів Лондона проти української англомовної газети Kyiv Post. За інформацією газети, звинувачення на її адресу полягають в тому, що журналісти "створюють про Фірташа враження як про корумповану особистість".

У відповідь на поданий позов Kyiv Post заблокував доступ свого сайту до всього інтернет-трафіку, що йде з Великої Британії.

Як зазначив у Facebook головний редактор газети Брайен Боннер, протест спрямовано проти "драконівських законів про наклеп, що існують у Сполученому Королівстві, які перешкоджають законній свободі слова і ставлять під загрозу роботу незалежних журналістів, письменників, науковців та інших громадських діячів з усього світу".

У заяві редактор відзначає, що явище, відоме як "наклепницький туризм" дозволяє "забезпеченим позивачам з усього світу подавати позови до Лондона, "світової столиці наклепу", щоб використовувати тамтешні закони на свою користь, утискаючи журналістику і погрожуючи новинним організаціям дорогими судовими розглядами".

У коментарі редакції Kyiv Post говориться, що "наклепницький туризм" дозволяє подавати позови до судів Великої Британії за наклеп на будь-якого автора, якщо його стаття чи книга стала доступною читачам на території цієї країни.

"Тобто достатньо, щоб декілька осіб із Британії зайшли на сайт Kyiv Post, прочитали статтю про Фірташа, і він вже може позиватися до британського суду. Від цього закону страждають багато авторів. Був випадок, коли хтось у Британії замовив через amazon.com кілька книг, що вийшли в Америці, і на автора цієї книги подали до суду в Британії", - пише Kyiv Post.

На захистгазетивиступилаініціативаOCCRP(Orginized Crime and Corruption Reporting project), партнером якоїєKyiv Post.

Нагадаємо, 30 березня 2007 року бізнесмен, народний депутат від Партії регіонів Рінат Ахметов подав позов у суд Лондона із проханням визнати наклепом інформацію про нього, опубліковану в інтернет-виданні "Обозреватель".

Зокрема, Ахметов просив визнати неправдивою інформацію, викладену у циклі статей журналістки Тетяни Чорновіл, про свої дитинство та молодість.

Високий суд правосуддя (Лондон) позов задовольнив.

Теги