НОВИНИ

Bellingcat поки не може ідентифікувати знімки нібито уламків ракети з російського ЗРК

Ураження літака Boeing 737 зенітною ракетою, що призвело до авікатастрофи, є однією з основних версій РНБО.

Міжнародна група журналістів-розслідувачів Bellingcat поки не може підтвердити достовірність фотографій уламків ракети нібито з місця авіакатастрофи Boeing 737 в Ірані. Про це сказав засновник Bellingcat Еліот Гіґґінс в Укрінформ в четвер, 9 січня.

 

«Поки не вдалося самостійно перевірити, чи є зображення справжнім та дійсно з Ірану, але якщо це так, це було б надзвичайно важливо, бо це частина ЗРК «Toр», - сказав Гіґґінс.

 

Зауважимо: у мережі почали ширитися фото нібито уламків ракети з російського зенітно-ракетного комплексу «Тор».

 

 

Як повідомив Гіґґінс у Twitter, майже неможливо перевірити розташування знімків, оскільки камера не захоплює об’єктів на задньому плані (наприклад, будівель), які потрібні для геолокації.

 

 

Як повідомлялося, в Раді національної безпеки й оборони ураження літака зенітною ракетою є однією з основних версій падіння літака.

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752). Загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу, оскільки «це був один з найкращих наших літаків з прекрасним, надійним екіпажем». Останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.

 

МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Уряд ухвалив рішення  з 9 січня припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Воно буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

   

Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії. Тегеран заявив, що не залучатиме США до жодної стадії розслідування. Україна подала необхідні клопотання, щоб брати участь у розслідуванні авіакатастрофи в Ірані. 9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.