НОВИНИ

Суд ЄС ухвалив рішення на користь Литви у справі про обмеження російського телеканалу

Програма, яка транслювалася на телеканалі, містила інформацію, що заохочувала ворожість та ненависть до країн Балтії на підставі національної приналежності.

Суд Європейського Союзу ухвалив рішення на користь влади Литви, яка на рік обмежила трансляцію телепрограм російськомовного телеканалу NTV Mir Lithuania за поширення фейкової інформації та пропаганди. Про це йдеться у рішенні суду.

 

Зокрема, мовлення телеканалу NTV Mir Lithuania здійснює компанія Baltic Media Alliance Ltd (BMA),  зареєстрована у Великій Британії.

 

Водночас 18 травня 2016 року Литовська комісія з радіо і телебачення (LRTK) обмежила на рік можливість трансляції програм телеканалу так, що його програми можна було переглянути лише у платних пакетах.

 

Так, рішення LRTK ґрунтувалося на тому, що програма, яка транслювалася 15 квітня 2016 року на телеканалі, містила інформацію, що заохочувала ворожість та ненависть до країн Балтії на підставі національної приналежності. Ця програма була адресована цілеспрямовано до російськомовної меншини в Литві і спрямована, використовуючи різні методи пропаганди, негативно  впливати на думку цієї соціальної групи. Також LRTK стверджує, що програма містила фейкову інформацію про нібито колабораціонізм литовців та латвійців під час Голокосту,  та націоналістичну політику країн Балтії, яка нібито загрожувала російськомовній національній меншині цих країн.

 

Своєю чергою, Baltic Media Alliance Ltd подала позов з проханням скасувати рішення, стверджуючи, що воно було прийнято в порушення Директиви про аудіовізуальні медіа-послуги, яка вимагає від держав-членів забезпечити свободу приймання й не обмежувати ретрансляцію на своїй території телетрансляції з інших держав-членів із таких причин, як захід проти розпалювання ненависті.

 

Разом з тим, LRTK та литовський уряд наполягали, що їхнє рішення не забороняє ретрансляцію цього каналу на території Литви повністю, адже литовські споживачі  можуть переглянути його, якщо підпишуться на пакет з оплатою за перегляд.

 

Отже, Суд ЄС визнав, що захід литовської влади не слід розглядати як такий, що обмежує як таку ретрансляцію телевізійних програм однієї країни-члена на території іншої країни члена, та не підпадає під Директиву про аудіовізуальні медіа-послуги.

 

Раніше у Литві комісія з радіо і телебачення зобов'язала ретранслюючі компанії на рік обмежити показ програм російського телеканалу "РТР-Планета".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.