НОВИНИ

ЗРК, БПЛА і модернізований танк. Яку техніку випробували в Україні від початку року

Тиждень.ua вирішив зібрати всю доступну інформацію про останні випробування нового українського озброєння.

Від початку 2019 року в Україні відбулася низка випробувань військової техніки – від модернізованих танків і бронеавтомобілів, до зенітних ракетних комплексів і безпілотник авіаційних комплексів.

 

Так, перевірку пройшли модернізований танк Т-64, новітні бронеавтомобілі "Козак-2М1" і "Барс-8"; БТР-4 з новими корпусами;  ЗРК С-125, "Куб", "Рокач" і "Тор", а також безпілотника Spectator-М1. Тиждень.ua вирішив зібрати всю доступну інформацію про ці випробування.

 

Модернізований танк Т-64

 

На початку лютого Деожконцерн "Укроборонпром" показав випробування модернізованого танка Т-64 зразка 2017 року, який виготовило ДП "Харківський бронетанковий завод".

 

Попри те, що з 2018 року Т-64 серійно поставляється до Збройних сил України, підприємство продовжує роботи з його модернізації. У бойову машину інтегрується сучасні нічні прилади спостереження з електронно-оптичним перетворювачем третього покоління. Вони встановлюються на штатні кріплення і підключаються до електричної мережі без її змін.

 

 

Завдяки високоякісним компонентам модернізовані танки мають високу стійкість до світлових перешкод і забезпечують роботу при складних умовах. Водночас в прицільний комплекс навідника інтегрований тепловізор, який забезпечує виявлення, розпізнавання і знищення противника вогнем 125-мм гармати в будь-який час доби і при будь-яких погодних умовах.

 

Крім того, Т-64 зразка 2017 отримав новий динамічний захист, який значно посилює рівень захищеності бойової машини і ефективно протидіє всім сучасним протитанкових засобів ураження. Т-64 зразка 2017 оснащуються системами супутникової навігації від Держпідприємства "Оризон-Навігація". 

 

 Новітній бронеавтомобіль «Козак-2М1»

 

25 лютого повідомило Міністерство оборони України повідомило, що новітній бронеавтомобіль «Козак-2М1» проходить державні випробування у Чернігівській області. Спеціалісти Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки вивчали подолання машиною броду, болотистої місцевості, зимового бездоріжжя, десантування через верх та безліч інших питань.

 

 

У машині встановлена повністю незалежна підвіска, є можливість блокування всіх коліс. Вона досить прохідна — випробування прохідності відбувалися в місцях для руху виключно гусеничної техніки. Також було протестоване наявне озброєння, яке встановлюється на дах автомобіля у спеціальній турелі.

 

 

Випробування тривають з листопада 2018 року, а планують їх завершити навесні цього року. 

 

Бронеавтомобіль "Барс-8"

 

Наприкінці зими успішно завершив дворічну програму державних випробувань бронеавтомобіль "Барс-8". Як повідомила прес-служба корпорації "Богдан", авто успішно пройшло усі етапи – ходові випробування, проходження бродів, подолання бездоріжжя, підйомів та спусків, зручність десантування, ведення вогню, випробування підривом, балістичну стійкість та ряд інших важливих тестів.

 

 

Авто має шасі підвищеної прохідності з колісною формулою 4×4 з 6,7-літровим турбодизельним двигуном Cummins, броньований протимінний і балістичний захист за стандартом STANAG 4569 Level 2 та системи забезпечення життєдіяльності екіпажу. Конструкцією бронеавтомобіля передбачено встановлення систем пуску димових гранат, засобів зв'язку та навігації, приладів нічного та денного спостереження, системи регулювання тиску в шинах, системи пожежогасіння моторного відділення, засобів маскування, протиосколкового підбою корпусу, автономної кліматичної системи.

 

 

Пасажиромісткість базового автомобіля становить до 10 осіб в повному спорядженні. Особливість конструкції забезпечує комфортну посадку та десантування екіпажу та десанту через широкі бокові і задні двері. Також передбачена можливість евакуації через люк на даху.

 

БТР-4 з новими корпусами

 

В Україні завершуються випробування БТР-4 з новими корпусами у рамках програми розширення виробництва цих бойових машин на потребу українського війська.

 

 

 

ДП "Завод ім. Малишева" вже успішно завершив повний цикл випробувань першого зразка БТР-4, виготовленого на підприємстві, та був кваліфікований, як виробник цих машин. Аналогічну процедуру кваліфікації, за результатами випробувань, вже завершує і "ХКБМ ім. Морозова".

 

Під час випробувань БТР-4 з новими корпусами пройшли декілька сотень кілометрів по бездоріжжю та дорогам з твердим покриттям та витримали випробування обстрілом, зокрема і з великокаліберних кулеметів. 

 

 

Випробування С-125, «Куб», «Рокач» і «Тор»

 

22 лютого секретар Ради національної безпеки і оборони України Олександр Турчинов заявив про проведення успішних випробувань і бойових стрільб зенітних ракетних комплексів С-125, «Куб», «Рокач» і «Тор» на полігоні «Ягорлик» у Херсонській області поблизу тимчасово окупованого Росією Криму. 

 

 

За його словами, під час стрільб були успішно відпрацьовані завдання щодо знищення повітряних, надводних і наземних цілей. Турчинов додав, що глибока модернізація комплексів дозволила значно розширити їхні бойові можливості та ефективність бойового застосування в складних умовах.

 

 

За словами секретаря РНБО, завдяки зусиллям виробників підвищено надійність та значно знижено енергоспоживання, створено комфортні умови для особового складу, підвищено ергономічні характеристики, а для обслуговування зазначеної техніки тепер необхідна менша кількість осіб.

 

 

«За результатами стрільб підтверджені заявлені виробниками тактико-технічні характеристики цих комплексів», - сказав Турчинов та зауважив, що рівень виконаних вітчизняними підприємствами робіт свідчить про суттєве посилення виробничо-технологічних спроможностей. 

 

Безпілотник Spectator-М1

 

Наприкінці лютого успішно пройшов державні випробування на одному з військових полігонів Збройних сил України модернізований та вдосконалений безпілотний авіаційний комплекс Spectator-М1, який було створено НТЦ ВАТ "Меридіан" ім. С.П Корольова" у співпраці з фахівцями Київського політехнічного інституту.

 

 

Як повідомили в Укроборонпромі, модернізований безпілотник отримав новий тепловізор, досконалішу станцію управління, а також зменшену вагу, що дозволяє йому знаходитись у повітрі більше часу. Під час випробувань Spectator-М1 виконав завдання, максимально наближені до бойових. Зокрема, була перевірена здатність безпілотника виконувати завдання під час активного використання противником засобів радіоелектронної боротьби. Наразі планується включення Spectator-М1 до Державного оборонного замовлення.

 

 

Перші безпілотні комплекси Spectator для Міністерства оборони та Державної прикордонної служби України були поставлені ще у 2015 році.

 

Підготовані до випробовування БРЕМ "Лев" та пожежний танк ГПМ-72

 

В Укроборонпромі повідомили, що державне підприємство "Львівський бронетанковий завод" готове до виробництва нової броньованої ремонтно-евакуаційної машини "Лев" та пожежного танку ГПМ-72. 

 

 

Перші зразки БРЕМ включені у проект Державного оборонного замовлення на 2019 рік. Вонаа створена на базі танку Т-72 і призначена для евакуації та буксирування несправної, пошкодженої гусеничної та колісної військової техніки в умовах бойових дій. БРЕМ "Лев" може евакуйовувати вантажі з масою до 100 т., а вантажопідйомність кранової установки становить 12 т. Оснащення машини також дозволяє проводити зварювальні роботи та різку металу у польових умовах та перевозити до 1,5 т. вантажів на зовнішній платформі. Це дає екіпажу "Лева" можливість виконувати повний перелік робіт з поточного та середнього ремонту бронетехніки в польових умовах.   

 

Своєю чергою, пожежний танк ГПМ-72, який також був створений за власної ініціативи та власним коштом "Львівського бронетанкового заводу", призначений для проведення аварійно-рятувальних робіт на складах, арсеналах, базах зберігання вибухонебезпечних виробів.

 

 

ГПМ-72 оснащений пожежною цистерною, місткість якої складає 20 т, сучасним пожежним насосом і лафетом, за допомогою яких можливо гасити пожежу на відстані до 100 метрів. Машина має підвищену прохідність та захист екіпажу від ураження різними типами боєприпасів та вогню. Для цього рятувальники захищені 30-мм бронею, у кабіні встановлена фільтровентиляційна установка, також реалізовано облив кабіни корпусу для зниження її температури.

 

Серійне виробництво РС "Верба" та "Вільха"

 

Державне підприємство "Шепетівський ремонтний завод" розпочинає серійне виробництво передових реактивних систем залпового вогню "Верба" та пускової установки для "Вільхи". Про 20 лютого повідомила прес-служба Укроборонпрому. Перші штатні підрозділи, озброєні новими системами, будуть сформовані вже в цьому році.

 

 

РСЗВ "Верба" була розроблена ДП "Харківське конструкторське бюро ім. О.О. Морозова". Цифрові системи "Верби" дозволяють екіпажу керувати вогнем, вести прицілювання та навіть перезаряджання в автоматичному режимі з кабіни.

 

Боєкомплект цієї РСЗВ складається з 40 122-мм реактивних снарядів, які здатні знищувати цілі на відстані до 40 км. Натомість, перезарядка повного пакету займає лише 10 хвилин. Використання цифрових систем управління вогнем дозволило у рази скоротити час для відкриття вогню, а завдяки новій системі стабілізації платформи, вдалось значно підвищити точність.

 

Крім того, на "Вербу" встановлені сучасні системи цифрового зв‘язку для захищеної передачі інформації. У поєднанні із високопрохідним шасі від "КрАЗ", це забезпечує високу бойову ефективність та мобільність "Верби" на полі бою. 

 

Нагадаємо, раніше Укроборонпром відзвітував про виробництво та випробування високоточного озброєння і боєприпасів у 2018 році.