НОВИНИ

Експерти застерігають українську владу від повторення ситуації з бензином в Росії

У той час, як ціни на пальне в Україні і так зашкалюють, Росія суттєво підняла експортне мито на бензин. Експерти пояснюють це паливною кризою в РФ і застерігають український уряд від повторення російських помилок.

Уряд Росії затвердив на 44 відсотки вище, ніж у квітні, експортне мито на бензин. З 1 травня мито встановлене на рівні 408,3 долара за тонну замість квітневих 283,9 долара. За висновком фахівців, це на третину більше, ніж планувалося. Разом з тим російські нафтові компанії повідомили, що в травні взагалі відмовляться від експорту бензину на користь внутрішнього ринку.

Такий «екстраординарний» крок російського уряду директор консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн пояснює паливною кризою, що спіткала північного сусіда. В інтерв'ю Deutsche Welle Куюн зазначив, що вбачає причину російської бензинової кризи в надмірному адміністративному втручанні Кремля в ринок нафтопродуктів. Саме це, на думку експерта, підштовхнуло учасників ринку до пошуку нових прибутків та надмірний продаж палива на експорт.

Куюн не очікує значних наслідків для українського паливного ринку від запровадження в Росії високого експортного мита на бензин. За словами експерта, Україна купує в північного сусіда переважно нафту та дизельне паливо. Водночас Куюн вважає, що події на бензиновому ринку в Росії мають стати застереженням для уряду Миколи Азарова, який «ніяк не може припинити адміністративне втручання в український ринок нафтопродуктів».

Він упевнений, що урядовий тиск на імпортерів моторного палива невиправданий ще й з тієї причини, що вони підвищують ціни не так швидко, як українські нафтопереробні заводи свої гуртові ціни. До того ж, експортного бензину в Україні – лише 30-40%, і це, за словами директора консалтингової компанії «А-95», вважається оптимальним показником.

Зростання цін на автомобільне пальне в Україні, вартість якого вже доходить у перерахунку до одного євро за літр, Куюн пояснив тим, що український бензин на 90% складається з імпортної, переважно російської нафти, яка невпинно дорожчає услід за стрибками цін на «чорне золото» на світових ринках.

Нагадаємо, російські нафтові компанії у травні припинять поставки нафтопродуктів в інші країни, щоб ліквідувати дефіцит палива усередині країни.

Прем’єр-міністр України Микола Азаров заявив, що не може спрогнозувати ціну бензину на період до кінця літа 2011 року.

29 квітня Міністерство енергетики й вугільної промисловості підвищило граничні рекомендовані ціни на бензин А-95 з 9,85 гривні/літр до 10 гривень/літр.

Раніше на засіданні 6 квітня експертно-аналітична група з питань функціонування ринку нафти й нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної галузі підвищила граничні рекомендовані ціни на бензин А-95 на 1% з 9,75 до 9,85 гривні/літр.

22 березня АМКУ вирішив оштрафувати ПП «Окко-Нафтопродукт», ТОВ «Континент Нафто Трейд» і ТОВ «Альянс Холдинг» на суму 150 млн грн за завищення цін на бензин.

7 квітня Рада знизила акцизи на бензини моторні на 27,47% з 182 євро до 132 євро за тонну до серпня.

Як відзначив заступник директора науково-технічного центру «Псіхея» Геннадій Рябцев, зниження ставки акцизного податку на бензин не зменшить його вартість, але скоротить надходження коштів до бюджету та не дозволить автомобілістам використовувати дешеве пальне.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.