НОВИНИ

Андріївський узвіз після реконструкції може втратити свою унікальність

Голова постійної комісії Київради з питань культури та туризму Олександр Бригинець заявляє, що після проведення реконструкції Андріївський узвіз може втратити свою унікальність.

Депутат Київради переконаний, що проект реконструкції, який планує втілити столична влада, повністю розмиває саму суть вулиці «Андріївський узвіз».

«Вулиця стане чимось іншим, ніж є зараз, вона аж ніяк не буде мистецькою артерією, улюбленим місцем прогулянок киян і наших гостей», - зазначає Бригинець.

За його даними, проект очевидно демонструє, що на узвозі планується звести 6 нових будівель, серед яких: офісний центр (Андріївський узвіз, 10 б), будівля з рестораном, виставковим залом і апартаментами (Андріївський узвіз, 6), 11-поверховий готельний комплекс з паркінгом та ресторанами (Андріївський узвіз, 14-16), а "Замок Ричарда" планується переобладнати під готель.

Бригинець повідомив, що експерти одностайно виступили проти будь-якого нового будівництва на Андріївському узвозі, в тому числі й на тих ділянках, які вже виділені владою під забудову.

«Я шокований пропозиціями щодо так званого благоустрою Андріївського узвозу. Витвір Растреллі перлина узвозу - Андріївська церква - зникне! Тобто, за новобудовами церква перестане домінувати, як свого часу зникла домінація Лаврської дзвіниці через те, що простір схилів обліпили хмарочоси», - заявив Бригинець. Відзначимо, що Кабмін прийняв постанову, якою відмінив виділення коштів на реставрацію Андріївської церкви.

За його словами, основна проблема Андріївського узвозу полягає в тому, що вулиця досі не визнана Міністерством культури пам’яткою містобудування, хоча Головне управління охорони пам’яток давно подало відповідну заявку.

На його думку, міністерство зволікає з ухваленням відповідного рішення, щоб забудовники встигли звести свої висотні будинки, а потім вулиці відмовлять у статусі, посилаючись на розташування «бридких новобудов».

Крім того, за даними Бригинця, ще один вагомий недолік проекту реконструкції Андріївського узвозу полягає у тому, що узвіз може перетворитись на транспортну магістраль. На сьогодні проїзд на вулиці заборонений, нагадав він.

За даними депутата, у проекті передбачено встановлення не постійного, а динамічного загородження, що дозволятиме рух тим, у кого є спеціальні перепустки.

Також, за його даними, проектом передбачено зміну унікального покриття вулиці. «Узвіз вимощений бруківкою за унікальною технологію. Покриття викладене дугою не просто так. Таким чином дощові води стікали у рівчаки на узбіччі і текли донизу, а не залишались калюжами посеред дороги. Ця технологія будівництва нагадує ринви під дахом покрівлі. Прикладів таких вулиць у містах світу не існує, і ми мали б захистити історичну спадщину, розповідаючи про особливості свого міста туристам», - пояснив Бригинець.

За його словами, бруківці загрожує небезпека і через прокладення комунікаційних мереж, які, згідно з проектом, мають проходити безпосередньо під дорогою.

Водночас, як стверджують експерти, існує інша технологія оновлення труб і кабелів без руйнування покриття дороги, але такий варіант хоч і знімає техногенне навантаження, коштує дорожче.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.