НОВИНИ

Мацей Новак: Україні, як і Польщі, потрібно розвивати державні театри

Державні театри повинні становити фундамент культурного життя країни, бо комерційні не показуватимуть репертуар класиків літератури. Про це заявив директор варшавського Інституту Театру Мацей Новак 2 березня під час зустрічі у книгарні «Є» в Києві.

Захід проведений у рамках спільного проекту книгарні та Польського Інституту у Києві «Європейський досвід: Польща».

Мацей Новак розповів про польський досвід державної підтримки театральних інституцій. На його думку, у таких умовах, як в Україні та Польщі, державні театри все ж мають становити основу цього напрямку культурного життя.

“Нам куди ближчий німецький досвід, коли державні театри становлять фундамент. Звісно, 120 держтеатрів, що діють зараз у Польщі, показують дуже різний, часто навіть компрометуючий рівень. Та не можна рубати з плеча. Звісно, слід реформувати діяльність цих інституцій. Однак незайве усвідомлювати: коли їх забракне, ініціативу підхоплять комерційні театри, в яких уже не буде місця для великого репертуару, для Гоголя, Чехова чи Шекспіра”, - зазначив він в інтерв'ю.

На запитання про актуальність професії театрального критика у наш час, Мацей Новак зазначив, що сьогодні дискусії дедалі більше переходять у інтернет, а фахові видання уже забезпечені авторами. Театральна критика як масова спеціалізація відходить у минуле.

Довідка Тижня.

Мацей Новак – театральний критик, журналіст, публіцист, сатирик. З 2003 – директор Інституту Театру імені Збіґнєва Рашевського.

Лауреат багатьох нагород у царині театру, серед яких: Мистецька нагорода молодих імені Станіслава Виспянського (1990), нагорода імені Фрідріха Шиллера (2001), відзнака Gloria Artis (2005).

Відомий польський тижневик «Політика» у 2008 році визнав Мацея Новака найвпливовішою постаттю польського театру.

«Європейський досвід: Польща» – цикл зустрічей із видатними особистостями, котрі мають вплив на функціонування держави, створення образу Польщі у світі.

Гості проекту: Вальдемар Домбровський, Павел Поторочин, Ядвіґа Станішкіc, Боґдан Ліс і Єжи Боровчак, Ґжеґож Ґауден.

Інтерв'ю з Мацеєм Новаком про діяльність польського Інституту Театру, агресію консервативного середовища та сценічну хворобу коштів читайте в №8 "Українського тижня".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.