НОВИНИ

Оприлюднено рейтинг найбільших замовників "джинси" у пресі – інфографіка

Лідерами замовних матеріалів під час кампанії на місцевих виборах стали "Укроп", "Опозиційний блок" і "Наш край".

Головними замовниками заангажованих матеріалів у ЗМІ стали чинний мер столиці Віталій Кличко (21% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовності), політична партія УКРОП (15%), Опозиційний Блок (12%), партія «Відродження» (9%), та кандидат на посаду мера Києва Геннадій Корбан (5%). Про це повідомили за результатами моніторингу Інституту масової інформації (ІМІ).

Читайте також: «Джинсове» віяло виборця.

У регіональних друкованих та інтернет–виданнях, які підлягали моніторингу, найбільше матеріалів з ознаками замовності розміщено на користь партій УКРОП (більше чверті всіх «джинсових» матеріалів, або 26%), «Відродження» (15%), «Опозиційний блок» (12%), та «Наш Край» (11%).

«Звертаємо увагу, що три регіональних «джинсових анти-лідери» – «Відродження», Опоблок і «Наш край» є партіями, які постали на уламках колишньої Партії Регіонів», – написали у ІМІ.

За інформацією інституту, основними темами, на яких піарилися партії та кандидати, стали обіцянки «інновацій» та  реформ, прихід «нової команди», підтримка місцевих підприємців, ЖКХ, медицина, та ветерани.

Найбільшу кількість корумпованих журналістських матеріалів за час моніторингу зафіксовано у Дніпропетровській (934 «джинсових» матеріали), Запорізькій (483), та Миколаївській (160) областях.

«ІМІ особливо звертає увагу, що кількість джинси в Дніпропетровську виросла майже в п’ять разів, порівняно з парламентською передвиборчою кампанією 2014 року (201 матеріал у 2014, порівняно з 934 матеріалами у 2015 за той же період); кількість джинси у Запоріжжі виросла майже в 2.5 рази (203 у 2014, порівняно до 483 у 2015 році)», – йдеться у тексті.

В ІМІ уточнили, що найгостріша політична боротьба розгорнулася у Дніпропетровську, між кандидатами на посаду Дніпропетровського міського голови Борисом Філатовим (УКРОП, 198 матеріалів з ознаками замовності), Олександром Вілкулом (Опоблок, 154 «джинсових» матеріали), та Максимом Курячим (БПП, 77 «джинсових» матеріалів). На другому місці – «джинсове змагання» між кандидатами на посаду мера Запоріжжя самовисуванцем Володимиром Буряком, якого асоціюють з Рінатом Ахметовим (124 «джинсових» матеріали), діючим мером Запоріжжя Олександром Сіном (40 матеріалів), та кандидатом від БПП Миколою Фроловим (35 матеріалів).

Загальна кількість матеріалів замовного характеру, що виявили експерти ІМІ в регіональній пресі за цей період, – 2188, з них чорного піару – 2% (56 публікація, для порівняння у 2014 – 5%), матеріалів з ознаками замовлення на користь політичних партій – 48% (1040), та 50% (1092) – «джинсових» матеріалів на користь кандидатів, що балотуються на посади мерів.

В рамках моніторингу брались до уваги матеріали рекламного або іміджевого характеру, що спрямовані на отримання політичних дивідендів, і розміщені з порушенням закону – тобто, без позначок: «реклама», «на правах реклами», «політична реклама», «політична агітація», «агітація» тощо.

Було проаналізовано 10 регіонів, в кожному з яких моніторились 4 видання (2 друковані та 2 інтернет) щоденно, у період з 1 вересня до 22 жовтня, загалом 40 видань, а також 5 друкованих загальнонаціональних видань («Весті», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня», «Газета по-українські», «Український тиждень», «Новое Время») та 6 онлайн-виданя («Ліга», «УНІАН», «Обозреватель», «LB.ua», Українська Правда, та Укрінформ).

Як повідомлялося, перед минулорічними виборами до Верховної Ради найбільшими генераторами джинси стали партія Тігіпка та "Опозиційний блок".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.