НОВИНИ

Російська ОАК і "Антонов" створюють керуючу компанію

"Антонов" як держхолдинг не може створювати жодних спільних підприємств
Єдина компанія займеться розширенням спільного виробництва та поставок в експлуатацію літака Ан-148 і його модифікацій.
 
Російська Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) і український концерн "Антонов" домовилися про створення керуючої компанії, передає РБК Daily.
 
Єдина компанія займеться розширенням спільного виробництва та поставок в експлуатацію літака Ан-148 і його модифікацій, виробництвом літаків сімейства Ан-124 і літаків сімейства Ан-140, розробкою та проведенням спільної маркетингової політики як на внутрішніх ринках, так і в світі.
 
Рішення про створення СП стало вимушеним. Російська сторона, зацікавлена головним чином в конструкторському бюро "Антонова", тричі намагалася покласти початок об'єднавчого процесу: ОАК готувала проекти угод між авіабудівниками обох країн, проте вони так і не приймалися українською стороною.
 
У той же час створений в 2008 р. "Антонов" є держхолдингом, який не може створювати ніяких спільних підприємств. На сьогоднішній день в нього входять конструкторське бюро "Антонов", серійний завод "Антонов", 410-й завод цивільної авіації, Харківський авіазавод. У грудні 2008 р. уряд України прийняв рішення реформувати авіаційну промисловість, об'єднавши підприємства, спочатку в 2010 р. акціоновано їх.
 
Створення керуючої компанії - лише проміжний етап на шляху інтеграції ОАК і "Антонова". Згідно з останнім проектом угоди між урядами Росії і України про співпрацю в авіабудуванні (який готувався до зустрічі президентів у Харкові і не був підписаний), 50% плюс одна акція ДАК "Антонов" повинні бути внесені в ОАК, яка сплатить цей актив власними акціями. На яку частку в ОАК може розраховувати українська сторона, не вказується. При цьому в документі прописано, щоб усі необхідні для інтеграції компаній рішення були прийняті не пізніше 1 серпня 2010 р.
 
Варто відзначити, що українська сторона не зацікавлена в тому, щоб віддати РФ більше 49% акцій авіазаводів, в той час як ОАК цікавить контрольний пакет.
 
Нагадаємо, що питання можливого об'єднання російського і українського авіапрому постало відразу після створення у 2005 р. в Росії на базі великих авіазаводів "Об'єднаної авіабудівної корпорації" (ОАК). Зараз російські й українські підприємства спільно створюють новий регіональний пасажирський літак Ан-148 (розроблений українським АНТК ім.Антонова) і відновлюють серійне виробництво найбільшого у світі рампового вантажного літака Ан-124 "Руслан". Минулого року президент ОАК Олексій Федоров називав логічною інтеграцію з АНТК ім.Антонова. До цього часу ОАК приєднувала до себе підприємства шляхом обміну контрольного пакету його акцій на невеликий пакет акцій самої корпорації
 
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Теги