НОВИНИ

  ▪  

Соціолог: Вибірка опитувань може передбачити загальну структуру, але не дає репрезентацію по регіонах

Передвиборчі опитування потрібні, щоб передбачити реальну структуру настроїв громадян, а не дати точні результати голосування.

Для підвищення точності соціологічних прогнозів на 1% потрібно збільшувати вибірку на порядок, тому не варто очікувати, що результати опитувань повністю збігатимуться з результатами голосування. Таку думку у коментарі Тиждень.ua висловив соціолог Євген Головаха.

«Для передвиборчих опитувань вибірка у 2 тис. респондентів достатня, якщо ми не хочемо мати репрезентацію по конкретних регіонах. А от якщо треба по кожній області, то там дійсно необхідно збільшувати вибірку щонайменше до 10 тис., а краще до 20 тис. респондентів», – заявив Головаха.

На його думку, «пророчих» передвиборчих опитувань немає.

«В екзит-полах більша відповідальність, бо ми маємо показати більш-менш реальну картину. А в передвиборчих опитуваннях, дійсно, ніхто не може бути пророком. Іноді стаються події, які змінюють настрої виборців і люди просто не йдуть на вибори. Це дуже важко врахувати, коли робиш передвиборчі опитування», – додав він.

Водночас, на думку Головахи, відхилення реальних результатів голосування від прогнозів опитувань на 10% для однієї політсили – це серйозна проблема.

«Однак, я маю сказати, що цей феномен дуже цікавий… Те, що «Самопоміч» на 3-4% більше набрала, а «Батьківщина» менше – то природні коливання. Проте, 10% додатково (результат «Народного фронту» – Ред.)  – це серйозна проблема, яку варто серйозно розглядати на матеріалах передвиборчих опитувань» – зазначив соціолог.

Читайте також: Керівник «Національного екзит-полу»: Результат «Народного фронту» – абсолютна несподіванка

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.