НОВИНИ

  ▪   Оксана Хмельовська

Соціолог: Образ «людського заступника» Ляшка й приколіста Вейдера забезпечили їм рейтинг

Феномен високих результатів очільника Радикальної партії України Олега Ляшка на президентських виборах пояснюється частою його появою на телебаченні й простими передвиборчими лозунгами. Про це у коментарі Тиждень.ua заявила соціолог, директор фонду «Демократичні ініціативи» Ірина Бекешкіна.

На її думку, феномен Ляшка пояснюється великою кількістю його появи на телебаченні.

«Тут варто звернутися до феномену «Свободи», яка на останніх парламентських виборах показала досить непоганий результат. Очевидно, це феномен телебачення, тому що перед парламентськими виборами свободівців дуже часто показували на телебаченні. Немає чому дивуватися, Ляшка, як ми знаємо, показували постійно», – зазначила Бекешкіна.

Соціолог наголошує, що на парламентських виборах за «Свободу» голосували й російськомовні й ті, які не розділяють правий радикалізм, бо «більшість виборців очікувало, що свободівці у парламенті можуть дати у пику».

«Але виявилося , що «Свобода» не настільки радикальна, а тепер з’явився такий, що з вилами, більш радикальний У той час Ляшко пропонує прості рішення складних питань. І така «неймовірна легкість буття» багатьом подобається», – зазначає соціолог.

За її даними, за Ляшка голосувала переважно молодь до 30-ти років.  

«Окрім того, його виборці – легковірні, вони вважають, що він зможе вирішити усі проблеми. Такий собі людський заступник. От, і вийшло, що голоси популістів він відібрав у Юлії Тимошенко, а більш радикальних – від Олега Тягнибока», – заявила Бекешкіна.

На думку генерального директора КМІС Володимира Паніотто, саме радикалізм Ляшка забезпечив йому високий рейтинг.

«Попит на Ляшка – це попит на радикальну силу, адже більшість людей зрозуміли, що радикальні заяви – це ще не все. А Ляшко наче намагався брати участь у гарячих точках, він через часто театралізовані дії зумів сподобатися людям», – заявив Паніотто.

Колаж "Слово і діло"

Стосовно Дарта Вейдера, стверджує експерт, спрацював інший феномен – «несприйняття молоддю теперішніх політиків».

«Його виборці – водночас освічена молодь, але й безвідповідальна, які своїм вибором показали зневагу до виборчих перегонів», – вважає Паніотто.

На думку Бекешкіної, це таке собі «голосування по приколу».

«У нас, як виявилося, у києві стільки приколістів. До речі, колись давно в соцопитуваннях серед кандидатів ми зазначали Вєрку Сердючку, і вона, по приколу, набирала близько 2%. Але дуже добре, що більшість людей у нас не приколісти, а все-таки відповідальні. Але цікаво, що за Вайдера проголосувало більше, ніж за деяких серйозних людей», – заявила Бекешкіна.

Як відомо, за останніми даними ЦВК, Ляшко на третьому місці серед кандидатів у президенти, адже набрав 8,37% голосів.

У той час, за попередніми даними, Дарт Вейдер набарав 1,97% голосів. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.