НОВИНИ

  ▪   Оксана Хмельовська

Падіння режиму Януковича активізувало переформатування медіаринку України

На медіаринку проблеми із фінансуванням відчули Тижневик «2000», «Деловая столица», «Взгляд», «Капитал» й видання, які входять в UMH Group. Ці видання пов’язуали із режимом екс-президента Віктора Януковича.

UMH Group

Найбільше змін сталося з медіа, що входили до компанії «СЄПЕК-медіа», що належить мільярдерові Сергію Курченку, до якого США ввели санкції.

У березні, за інформацією джерел, близьких до «СЄПЕК-медіа», стало відомо, що представники власника компанії Курченка ведуть переговори щодо подальшої долі медіахолдингу UMH group. Зокрема стверджувалося, що представники компанії пропонували політичній партії УДАР Віталія Кличка взяти в оренду чи купити холдинг UMH group. Зокрема йдеться про ділові проекти, а також портали bigmir та i.ua, газету та сайт «Коментарі», у яких може бути не зацікавлена політична партія.

Тим часом доля інших видань залишиється неоднозначною. Так у лютому було прийнято рішення про закриття друкованих версій двох журналів, зокрема «Истории звезд» і «Сериал».

Forbes

У лютому американський видавничий дім Forbes відкликав ліцензію на випуск української версії журналу Forbes. Представник Forbes повідомив, що видавничий дім також залишив Мігель Форбс, член родини Форбсів, який схвалив передачу ліцензії на видання новому власнику, який мав тісні зв'язки з колишнім президентом України Віктором Януковичем.

Як відомо, що в листопаді 2013 року редакція українського Forbes опинилася в центрі скандалу: з видання одночасно звільнилися 17 працівників, скаржачись на цензуру після зміни власника UMH Group, яким став Курченко.

Тим часом екс-журналісти журналу «Forbes Украина» та Liga.net заснували новий діловий інтернет-проект Hubs зі статутним фондом – 1 млн 601 тис. грн. Інвестора вони поки не розголошують.

«Деловая столица»

Минулого тижня редакцію тижневика «Деловая столица» відправили у відпустку за власний рахунок. Останній номер видання вийшов 3 березня. Головний редактор «Деловой столицы» Олена Дьоміна сказала, що наступний номер видання не вийде з технічних причин. Голова наглядової ради видавничої групи «Картель», яка видає «Деловую столицу», Оксана Клименко повідомила, що тижневик згодом продовжить свій вихід, і заперечила чутки про можливе закриття видання. Як відомо, восени 2013 року з'явилася інформація про продаж «Картелю» Сергію Курченку, але сторони це заперечили. За кілька днів у «Деловой столице» змінився головний редактор.

«Фокус»

Також із січня менеджмент проекту «Фокус», який включає щотижневий журнал, новинний сайт focus.ua і спецпроект «Фокус. Красивая страна», перейшов у повне управління видавництва «Фокус Медіа». Як відомо, що 17 червня 2013 року компанія UMH group продала проект «Фокус» українській групі Vertex United. Після цього весь холдинг UMH group було продано компанії СЄПЕК (ВЕТЭК) Сергія Курченка.

Тижневик «2000»

Нещодавно стало відомо, що тижневик «2000» закривається. Редакція «2000»  повідомила читачів, що 14 березня, ймовірно, вийде останній випуск газети. «Причина проста: «нова влада - в дії». Під її шум про нібито тріумф свободи слова починається знищення незалежної преси. І в числі перших «мішеней» - наше видання», - йдеться на сайті «2000».

«Взгляд» і «Капитал»

Щоденна суспільно-політична газета-таблоїд «Взгляд» припинила вихід 3 березня, одночасно зі щоденною діловою газетою «Капитал». Головний редактор «Взгляда» Андрій Хрустальов пояснив, що головна причина перерви в роботі – фактично повна відсутність надходжень від реклами. «Ринок реклами в ЗМІ фактично помер. Проблему з надходженням грошей уже відчувають усі ЗМІ, для яких єдине завдання зараз - вистояти, а чи вистоять вони, залежить від наявності резервів», - сказав він, додавши, що на цьому тижні заплановано всього один випуск.

Того ж дня газета «Капитал» з 3 березня призупинила вихід у зв'язку зі складною внутрішньополітичною ситуацією в країні. Колектив відправили на два тижні у відпустку за власний рахунок. Проте Хрустальов підтвердив відпустку лише на один тиждень.

 За неофіційною інформацією, видання входять до одного умовного медіахолдингу, який пов'язують з колишнім першим віце-прем'єром Сергієм Арбузовим. Сам Арбузов раніше заперечував, що він є власником низки медіа.

"КоммерсантЪ-Украина"

Російський «Видавничий дім «КоммерсантЪ» вирішив закрити своє українське видання – газету «Комерсант-Україна». Про таке рішення повідомив генеральний директор компанії Павел Філєнков.

«Ми вирішили призупинити видання «Комерсант-Україна» до того моменту, поки ситуація не стабілізується. Та я не виключаю, що такого моменту не буде – економічні проблеми у видання були й раніше, вони нікуди не зникли», – наголосив Філєнков.

«Головними рекламодавцями газети були компанії банківського і автомобільного секторів, з початком подій в Україні видання стало не тільки безперспективним, але й безнадійним», – пояснив генеральний директор «Коммерсанта».

"Ті гроші, які є у контори, будуть направлені на виплати співробітникам, заборгованостей із зарплат ми не допустимо. Всього в штаті "Комерсанта-України" перебуває близько ста осіб", - розповів Філєнков.

Наразі, за його словами, обговорюється питання, скільки журналістів працюватимуть в Україні для російського видання.

Водночас ЗМІ повідомляють, що головною причиною закриття видання стали спроби запровадження російським видавцем цензури у зв'язку з окупацією Криму.

Журналісти видання висловилися проти цензури, а шеф-редактор газети Андрій Гоголєв відмовився публікувати «спущений» з Росії матеріал, що прискорило закриття видання.

Зміни власників

У грудні минулого року у телеканалу «Мега» змінилися власники. Зі складу вибули четверо осіб, які володіли незначними частками розміром від 0,03% до 0,06%: їхні частки перерозподілилися на користь ТОВ «Український медіа-проект», якому відтепер належить 99,94% телеканалу.

А в січні стало відомо, що український бізнесмен Вадим Рабинович продав новинний канал News One народному депутату України (Партія регіонів) Євгену Мураєву. Новий власник мав намір збільшити фінансування News One, оновлення концепції та розширення сітки мовлення телеканалу в регіонах.

Також у лютому у ТОВ «ТРК "Право ТВ"» змінилися власники і склад редакційної ради.

Окрім того, розпочав роботу новий сайт медіахолдингу «Мультимедіа-інвест груп» «Вести. Авто» (Auto.vesti.ua), який створений на базі інтерет-видання «Вести». 

Читайте також: Медіаринок 2013 року: зміна власників, нові ЗМІ і масові звільнення журналістів

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.