Економіка

В одні ворота

ФДМУ і австрійська компанія EPIC дійшли згоди щодо ціни Укртелекому. Тиждень звернувся до екс-голови Фонду держмайна України Олександра Бондаря з проханням прокоментувати майбутню приватизацію монополіста під одного претендента
Матеріал друкованого видання
№ 7 (172)
від 18 лютого, 2011
У. Т.: Продаж Укртелекому анонсують уже не перший рік. Чи приватизують підприємство в 2011-му?  

– Конкурс відбудеться – це факт, і він засвідчить провал усієї приватизаційної програми нинішньої влади. Задуманий спочатку як аукціон із підвищенням стартової ціни, він фактично стане профанацією: замість кількох учасників, які б підняли вартість об’єкта, до продажу допустили лише одну компанію – австрійський концерн EPIC, який навряд чи заплатить набагато більше за стартову ціну. 

У. Т.: Наскільки виправданою є встановлена ціна за монополіста на ринку стаціонарного телефонного зв’язку – 10,5 млрд грн? 

– Вартість об’єкта визначається тим, скільки за нього хочуть заплатити. Тому важливо проводити аукціони з великою кількістю учасників, які конкурували б між собою. Ніхто ж не міг сказати, що ціна Криворіжсталі під час другої приватизації в 2005 році виявиться такою великою, доки за завод не почали запекло торгуватися зацікавлені інвестори. Укртелеком продадуть не потужній телекомунікаційній компанії, а якійсь невідомій австрійській фірмі. І після цього, я переконаний, ніхто із західних інвесторів в Україну не прийде. 

У. Т.: Крім західних інвесторів у купівлі Укртелекому були зацікавлені структури Ріната Ахметова. Чому приватизаційні умови і їх відсікли від участі в конкурсі? 

– Умови були прописані чітко під одного учасника – вони відсікли й іноземні компанії, й великих вітчизняних гравців телекомунікаційного ринку, аби гарантувати, що цей об’єкт перейде до потрібної людини. Гадаю, що для Ріната Ахметова приватизаційні умови не стали несподіванкою. Йому, напевно, пояснили, кому має дістатися такий об’єкт. 

У. Т.: Наскільки якісним інвестором є EPIC? 

– На це запитання ніхто не відповість. Можна прогнозувати інвестиційну стратегію великого телекомунікаційного гравця, але це маловідома компанія. Важко сказати, що вона робитимете зі стаціонарним зв’язком або з інтернет-потужностями. Проте, напевно, будь-які її дії не підуть на користь споживачам. Інвесторові ж треба виправдати вкладені 10,5 млрд грн.