Укрзалізниця відмовляється розповідати про доходи від VIP-вагонів і видатки на їхній ремонт

29 Липня 2013, 11:56

VIP-вагон, який 2011 року переобладнали зі звичайного, курсує у графіковому поїзді № 2/1 сполученням Київ-Москва через день. Вартість квитка складає орієнтовно 4500 грн (всього у вагоні шість купе сімейного типу). 

Про те, як часто його замовляють, в Укрзалізниці не повідомили, зазначивши, що наразі він перебуває у ремонті.

Інтер'єр VIP-вагону

Водночас повідомили, що протягом останніх п’яти років було 409 замовлень вагонів-салонів.

Рік

Кількість замовлень

2007

52

2008

39

2009

59

2010

91

2011

64

2012

63

2013

41

         Кількість замовлень вагонів-салонів протягом  2007-2013 років

Вартість одного рейсу в одному напрямку орієнтовно складає: Київ-Харків (понад 17 тис. грн), Київ-Львів (понад 18 тис. грн), Київ-Одеса (понад 20 тис. грн). 

Як стверджують у департаменті, дорожче замовити вагони-салони влітку. Однак вартість замовлення вагонів-салонів залежить від категорії поїзда, дати відправлення (дня тижня) та ін.

Інтер'єр спеціального вагону-салону

«Розрахунок вартості здійснюється за кожною заявою окремо, враховуючи конкретні умови замовника. Вартість послуг включає в себе користування безпосередньо вагоном-салоном та оплату вартості проїзду одинадцяти СВ-місць у вагоні згідно з правилами перевезень. Тариф на перевезення пасажирів у вагоні-салоні є диференційованим, тобто залежить від календарного періоду року та дня тижня», – зазначають в Укрзалізниці.

Водночас у  відомстві відмовились повідомляти суму вартості ремонтів вагонів та загальну суму прибутку завдяки замовленням протягом 2007-2013 років, оскільки такі відомості «є інформацією з обмеженим доступом».

«Крім того, повідомляємо, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації визнаються суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, – стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Таким чином, Державна адміністрація залізничного транспорту не зобов’язана надавати на запити будь-яку іншу інформацію, крім тієї, що стосується умов постачання товарів, послуг та цін на них», – зазначається у повідомленні.

Як повідомлялось, ДП «Донецька залізниця» у червні уклало угоду з ПАТ «Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів» на ремонт VIP-вагону вартістю 8,9 млн грн. За повідомленням ЗМІ, у 2012 році його замовили лише 15 разів, у 2010-му – 9 разів. Відтак річна виручка без врахувань витрат на персонал та інших видатків могла скласти максимум півмільйона гривень.

Позначки: