За його словами, мережа українських доріг побудована 40-50 років тому і багато магістралей вже відпрацювали нормативний термін і потребують капітального ремонту або реконструкції.
«З кожним роком дорожнє покриття все більше зношується. У порівнянні з 2012 роком площа ямковості зросла практично вдвічі – з 3,2 млн. кв. м. до 5,3 млн. кв.м. Руйнування доріг не припиняється. Багато доріг ямковий ремонт вже не врятує. Необхідно робити, як мінімум, середній поточний ремонт або ж капітальний», – сказав Прусенко.
Він акцентував увагу на тому, що статистичні дані, відносно ремонту дорожнього покриття (на сьогоднішній день – 93% покриття) означають лише ліквідацію руйнувань (ям, напливів, колійності). Саме з цієї причини, вважає Прусенко, водії вважають сумнівними ремонтні підсумки автодорожників.
«За якістю дорожнього покриття, по його рівності, більше 53% наших доріг не відповідають сучасним вимогам. Ми ліквідуємо ямковість, інші небезпечні руйнування та деформації. Але для того, щоб привести дороги в той стан, який очікують українці, необхідно провести на 90% доріг капремонт, вартість якого на прикладі відремонтованої траси Київ-Житомир становить близько 20 млн. грн. за один кілометр. Капремонту сьогодні потребує 145 тис. українських доріг. За всі роки незалежності зараз стан наших доріг дійсно найважчий. Частина доріг не ремонтувалася по 2-3 міжремонтних термінів (30-40 років). Щоб привести мережу в нормальний стан необхідно вийти на нормативні міжремонтні терміни. Тобто кожна дорога повинна капітально ремонтуватися один раз на 12-15 років. У перерахунку на річні обсяги – це близько 15 тис. км, які необхідно ремонтувати щороку », – підкреслив Прусенко.
Як повідомлялось, на початку липня уряд схвалив законопроект про реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування, яким пропонується змінити права, повноваження та зобов’язання державних органів, що наразі відповідають за галузь, зокрема, встановити чіткий розподіл функцій між Міністерством, Укравтодором та Укртрансінспекцією.
Нагадаємо, нещодавно у Мінінфраструктури хвалилися, що в Україні найдешевші дороги.
Читайте також: За ремонт кілометра дороги чиновники платять "своїм фірмам" до 9 млн бюджетних гривень
Експерти вважають, що корупційна складова різних видів дорожніх робіт унаслідок завищення цін на матеріали, проведення фіктивних робіт та зниження якості робіт складає від 50% до 70%.
За даними Світового економічного форуму, Україна займає 137 місце у світі з 144 заякістю доріг.