Експерт: ухвалення Радою законопроекту уряду про зовнішню рекламу знищить галузь

3 Липня 2013, 11:27

«Якщо слідувати нормі закону, то цей законопроект не може бути ухвалений. По-перше, він спрощує регламент Верховної Ради, адже такий самий законопроект з ідентичним текстом вже зареєстрований (у Раді. – Ред.). Відповідно Кабмін зробив абсолютно непотрібну роботу. А по-друге, в пояснювальній записці (до законопроекту. – Ред.) не містяться правдиві дані про дослідження, зокрема, як цей законопроект вплине на аварійність, як постраждають підприємства тощо», – заявив експерт, додавши, що в Україні ніхто таких доводжень не проводив, а депутати чи урядовці люблять красиві гасла, на кшталт, «давайте приберемо все, що заважає».

Втім, він не повністю заперечує можливість розгляду цього законопроекту в парламенті.

«Оскільки в нашій державі мало що відбувається відповідно до букви закону, то звичайно він може потрапити у Верховну Раду і навіть бути ухвалений. Як наслідок цей проект б’є по 90% зовнішньої реклами, адже їх фізично не можна відсунути на 10 метрів. Відповідно це (ухвалення законопроекту. – Ред.) абсолютно знищує галузь, а також надходження до місцевих бюджетів, які сьогодні є», – зазначив він.

Біденко припускає, що у випадку ухвалення цього законопроекту, «частина зовнішньої реклами перейде в нелегальний стан».

«Ті, хто мають зв’язок з депутатами чи вони є власниками реклами, доступ до правоохоронних органів, зроблять свої щити невидимими для контролюючих органів. А частина буде просто стояти без господарів, іржавіти, падати на дороги, створюючи тим самим аварійні ситуації», – прогнозує експерт.

У випадку ухвалення цього законопроекту, за словами Біденка, збільшиться кількість реклами у пресі.

«Зовнішня реклама – це все ж таки місцевий сегмент, куди йде дрібний і середній бізнес. І аналог, зокрема, за вартістю – це преса. Телевізор – дорогий, інтернет – менш ефективний», – зазначив Біденко.

Нагадаємо, Кабмін схвалив законопроект "Про розміщення зовнішньої реклами на автомобільних дорогах загального користування, а також вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів", розроблений Міністерством внутрішніх справ. Його автори пропонують заборонити розміщення зовнішньої реклами над проїжджою частиною автодоріг загального користування, а також на відстані менше 10 м від краю проїжджої частини, на опорах дорожніх знаків і ліхтарів, в зонах транспортних розв'язок, мостів і "місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод". 

Причина розробки документа – турбота про безпеку дорожнього руху, йдеться в пояснювальній записці. Крім того, розробники посилаються на указ президента про Національний план дій з впровадження економічних реформ на 2010-2014 роки, де передбачена гармонізація законодавства про зовнішню рекламу з європейським і йдеться про заборону розміщення рекламної інформації на дорожніх знаках.