Приїхали: автомобіль – розкіш!

Економіка
21 Грудня 2010, 16:53

Департамент ДАІ МВС щиро привітав всіх автолюбителів з Новим роком і приготував дивовижний подарунок. Невдовзі на шляхах великих міст України значно поменшає машин і їздити стане легко та зручно. Початок такого дива департамент ДАІ МВС обіцяє приблизно місяці за 3-4, тобто саме тоді відколи почнуть діяти нові Правила дорожнього руху. Судіть самі.


Правила обіцяють нову, диференційовану систему штрафів. Розмір штрафу наприклад буде суттєво залежати від ваги і розміру машини. Власник вантажівки, наприклад за одне й те саме перевищення швидкості матиме платити на третину більше за власника легковушки або мотоцикла. Ще більші штрафи передбачено для водіїв автобусів і мікроавтобусів. З огляду на те що саме власники маршруток були рушійною силою всіх попередніх підприємницьких акцій непокори, варто сподіватися що ДАІ всерйоз зацікавиться культурою водіння «маршрутників». А отже кількість маршруток на вулицях міст стане відчутно меншою. Пасажирові – лихо, водієві – радість.


До речі власникам джипів перейматися не варто. Згідно з проектом правил, «легковушкою» вважатиметься все що має вагу до 3500 кг, отже джипи буде визнано «легковушкою».



Згідно з Міжнародним Бюро праці середня зарплатня в України становить 2191 грн. Для середньостатистичного українця навіть один штраф на місяць створить незбагненну діру у бюджеті. Тому варто очікувати що до кінця місяця цей самий пересічний українець обере пересуватися громадським транспортом і звільнить шлях для водіїв зі статками побільше.


Очищенню шляхів від зайвого автотранспорту безперечно сприятиме те, що нарівні із вилученням прав і адміністративним арештом, для водіїв що потраплять в руки працівників ДАІ у нетверезому стані буде введено штрафи. «Водії-мажори» в яких з грішми все гаразд, мають тріумфувати. Замість позбавлення свого залізного коня на певний термін, вони матимуть змогу сплатити штраф і знову сісти за кермо. Наразі найбільшу загрозу для водія на дорозі становить саме п’яний водій на дорогій машині, якому зазвичай – море по коліно. Отже, варто очікувати що українські дороги буде розвантажено не тільки адміністративними засобами, а ще й шляхом природного відбору


Розуміючи захоплення «водіїв-мажорів», розробники нових правил поспішили заборонити в групові вуличні перегони і прирівняли їх… до того самого водіння у нетверезому стані. Тож хто встигне до водія-мажора першим – працівник ДАІ чи природній відбір, питання наразі відкрите. 


Проте за межами міст права любителів швидкісної їзди будуть суттєво розширені. Відтепер за межами міст на дорогах з роздільною смугою максимальну швидкість водіння збільшено до 110 км/год. Першими хто скористається цією нормою безперечно будуть сільські лихачі з кипучою кров’ю на стареньких «Жигулях» та «Москвичах», які і на 90 км/год на дорозі починає «водити». Утративши правові обмеження на швидкість пересування, сільські лихачі обов’язково скористаються нагодою втиснути «газ до відказу»… аж поки їх не наздожене той самий           клятючий природній відбір.


Але розробники правил явно перейнялися долею власників старих неоковирних автівок. Про їхню безпеку вирішено подбати, аж до повного усунення їх зі шляхів України.Для цієї благої мети в правилах передбачена ціла низка заходів, які мають добряче обрадувати численних власників українських автосервісів.


Настав час радіти торговцям шинами та власникам шиномонтажів. Згідно з проектом нових правил, водіям буде заборонено їздити на шинах що не відповідають сезону. Щоправда виникає питання, що таке «літні» і «зимові» шини, та за якими ознаками інспектори ДАІ зможуть їх відрізняти? Але розробники ПДД явно переймуться цією проблемою і докладно випишуть в законі ознаки відрізнення «літніх» шин від «зимових», аби водій вчасно «взув» свого залізного коня саме в те що треба.


Розвантаженню вулиць міст від зайвого автотранспорту вимога їздити на шинах відповідно сезону посприяє суттєво. Власники «Жигулів», «Москвичів» та дешевих народних «Таврій» наразі полюбляють економити на шинах і їздити взимку на «літі» або на «демісезонці». Відтепер їм доведеться обрати, або – витратитися на відповідні шини, або – почекати літа.


Не забуті розробниками ПДД також продавці автомобільної електрики та власники АЗС. Нові правила вимагатимуть обов’язково (!) їздити з включеним близьким світлом фар цілодобово зимою у місті і незалежно від сезону – у сільській місцевості. Варто згадати що подібний захід в Україні вже запроваджувався років із 10 тому і був відмінений за численними проханнями громадян. Водії стикнулися з частим перегоранням ламп, псуванням фар, сіданням акумуляторів та поламками автомобільної електрики. До того ж додаткове заряджання акумуляторів побільшило розхід бензину. Тоді побільшання витрат на авто викликало обурення значної кількості громадян і як наслідок – відміну норми про «включені фари». Але розробники ПДД явно зважили, що з тих часів чимало українських водіїв встигли пересісти на сучасні іномарки, бо матеріальний статок водіїв за 10 років значно поліпшився. Ті ж водії, в кого він не поліпшився муситимуть або витратитися на електрику та зайве пальне, або – почекати до літа.


Ще більше від цієї норми постраждають мешканці сіл. Щирий привіт лихачам!


Й нарешті, тріумфувати мають продавці дитячих автокрісел. Згідно намірам департаменту ДАІ, буде заборонено перевозити дітей до 12 років без спеціальних крісел. На сьогодні машини обладнують кріслами тільки для немовлят. Згідно чинних правил, дітей шкільного віку можна перевозити на задньому сидінні автівки. Їх навіть не вимагають пристьобувати пасками безпеки – багато машин ними просто не обладнані. Але – безпека перш за усе.


Батьки, яким терміново треба буде відвезти дитину на тренування або до бабусі, відтепер не зможуть скористатися ще й багатьма машинами-таксі, бо ті явно не будуть обладнані відповідними кріслам. Таксист просто не може возити із собою потрібну кількість крісел для дітей усіх віків. Тож вибір батькам залишиться небагатий: або – витрачатися на крісла відповідно до віку дитини, або – викликати таксі обладнане відповідним кріслом, або – пересісти на громадський транспорт.


Офіційно всі перелічені заходи мають на меті значно посилити безпеку руху. Проте є очевидним що введення нових правил також швидко й ефективно розвантажить українські шляхи.Зрозуміло що оплатити вимоги нових ПДД зможуть далеко не всі водії. Якщо власники «Жигулів», «Москвичів», «Таврій», вживаних іномарок, а подекуди й «DAEWOO-Sens» будуть змушені оставити своїх залізних коней до весни, або пересісти на громадський транспорт – дороги великих міст стануть набагато вільнішими. Їздити на власних автівках зможуть лише водії здатні дотримуватися правил дорожнього руху, тобто які мають відповідний матеріальний достаток.


Варто зрозуміти, автомобіль нині, це в першу чергу – розкіш. А вже потім – засіб для пересування і все інше.