Олександра Киричук журналіст-культуролог

Неочевидне ймовірне

ut.net.ua
9 Квітня 2010, 00:00

Немолода одружена жінка, яку непокоять пі­дозри щодо схильності власного чоловіка до подружніх зрад, вирішує найняти юну привабливу повію, щоб перевірити його на моральну стійкість. Угода полягає в тому, що остання має спробувати звабити «невірника» і відзвітувати про результат. Спроба нібито виявляється вдалою і переростає в роман, розвиток якого стає підставою для подальших зустрічей між двома жінками. Під час цих жіночих «посиденьок» наймана звабниця за фінансову винагороду розповідає своїй клієнтці всі інтимні подробиці побачень із її чоловіком.

Із якихось причин цей сюжет фільму «Наталі» маловідомої французької режисерки Анн Фонтейн так зацікавив славетного Атома Егояна (улюбленого кінокритиками автора таких знаних шедеврів, як «Екзотика», «Чудове майбутнє» та «Арарат»), що він вирішив зняти перший у житті римейк. І навіть більше – перший у житті фільм за чужим сценарієм. Імовірно, до створення власної версії його спонукав нерозкритий Фонтейн потенціал цієї історії. Римейк має назву «Хлоя» (Chloe), і як мінімум «потенціал» еротичного трилера на тему неконвенційного інтимного досвіду в цій стрічці режисерові й справді вдалося виявити. Історія, яка в «Наталі» інтригує хіба що неочікуваною (та й то не надто) розв’язкою, в Егояна обертається нюансованою драмою про несподівану можливість близькості в умовах відчуження.

Водночас не дивно, якщо шанувальники його попередньої творчості залишаться дещо розчарованими, оскільки більшість визнаних авторських прийомів Егояна у «Хлої» відсутні. За словами режисера, він намагався тут «не бути автором». Тож замість характерної для нього уваги до побудови оповіді, складних структурних конфігурацій цього разу він вирішив зосередитися на «фактурі» – просторі, в якому відбувається дія, освітленні, мізансценах, операторські роботі та акторській грі. До речі, остання (а надто дует Джуліанни Мур та Аманди Сейфрід) отримала особливе схвалення з боку і критиків, і публіки.

«Хлоя». У кінотеатрах України з 1 квітня