Німецький експерт: українська ГТС стара, але у хорошому стані

18 Червня 2013, 10:16

«Ми проаналізували не лише станцію "Бар", але і всю ГТС і дійшли висновку, що, незважаючи на вік, вона перебуває у хорошому стані – за системою ретельно стежили і дуже добре підтримували. Таким чином, відповідь на питання, що краще: нова ГТС або ремонт і модернізація, дуже простий – останній варіант найкращий», – вважає Евальдсен, пише газета "Коммерсантъ Украина".

Як стверджує він, модернізація ГТС підвищить ефективність насосних станцій.

«Заміна старих, низькоефективних газових турбін на електротурбіни, які виконані за останнім словом техніки, знизить витрати на перекачування газу», – сказав виконавчий директор компанії.

За його словами, для пілотного проекту буде використовуватися обладнання на електричному приводі.

«Проте це не єдине рішення для української ГТС. В одних випадках краще використовувати електричні турбіни, в інших – газові. Все залежить від доступності та ціни електроенергії. Для України з її цінами поки зручніше використовувати електроенергію. Але, можливо, в майбутньому ситуація зміниться. Наприклад, якщо вдасться знизити ціну газу, можливо, знову стане вигідніше працювати на ньому. Тому заміна турбін проводитиметься вибірково, залежно від станції. Спочатку буде зроблено аналіз доступності електроенергії на кожній окремій ділянці», – коментує Евальдсен.

За його словами, координувати всі наземні операції буде компанія "Машекспорт".

«Якщо буде прийнято рішення про те, що ми будемо модернізувати всю ГТС, то ми залучимо місцевих партнерів. Їх багато – починаючи від постачальників до інженерних компаній, які вже працювали з трубопроводами, і ми дуже розраховуємо на їх досвід. Називати зараз одну компанію і не згадувати про інших було б нечесно», – зазначив експерт.

Фінансування проекту здійснюватиме німецька компанія «Deutsche Bank».

Як повідомлялось, у жовтні 2012 року НАК "Нафтогаз" підписав контракт з німецьким промисловим постачальником "Ferrostaal Industrieanlagen" щодо модернізації української ГТС.

Нагадаємо, у вересні директор ЄБРР в Україні Андре Куусвек заявив, що надання кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку на модернізацію української газотранспортної системи можливе лише після завершення реорганізації НАК "Нафтогаз України".

Згодом Куусвек повідомив, що банк розраховує завершити переговорний процес щодо виділення кредиту на модернізацію газотранспортної системи України до кінця 2013 року.

читати ще