В Україні продовжать продаж низькоякісного пального

11 Червня 2013, 07:57

10 червня Міністерство енергетики та вугільної промисловості запропонувало уряду затвердити технічний регламент «Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного пального», який закріплює ряд істотних поступок щодо якості для продавців пального. Зокрема, документ дозволяє до кінця 2015 року продавати пальне, відповідне стандарту «Євро-3» і до 31 грудня 2017 – пальне марки «Євро-4». У країнах Євросоюзу таке низькоякісне пальне вже заборонено. Документ не регламентує термін введення в Україні стандарту «Євро-5». А для держрезерву можна буде закуповувати пальне гірше, ніж «Євро-3», пише «Коммерсантъ-Украина».

Стандарти «Євро-4» і «Євро-5» повинні були вступити в силу ще в липні минулого року. Три із шести українських НПЗ – Кременчуцький, Лисичанський і Одеський – вже провели необхідну модернізацію, щоб відповідати цим вимогам. Бензин такої якості імпортується з Литви, Болгарії, Румунії та Білорусі (продається в мережах «Окко», WOG, ТНК-ВР, «Лукойл» та інших). Раніше Кабмін, за ініціативою Міненерго, вже продовжував використання старих стандартів до 1 липня 2013 року.

Член наглядової ради НАК «Нафтогаз України» Костянтин Бородін зазначає, що чергове перенесення вступу в силу більш високих стандартів необхідне для того, аби не закривати державний Шебелинський газопереробний завод, на модернізацію якого в «Нафтогазу» немає коштів. Зараз завод переробляє близько 650 тис. т сировини на рік. Отримані на підприємстві нафтопродукти використовуються на бурових станціях, направляються у держрезерв і в незначному обсязі продаються на оптовому ринку.

«Зупинка цього підприємства вкрай небажана з урахуванням того, що отриманий ним прибуток використовується для субсидування населення, яке споживає газ за ціною, що не покриває собівартість його видобутку», – зазначив Бородін. Крім цього, пальне стандарту «Євро-3», згідно з даними Міненерго, виробляється також на Дрогобицькому та Надвірнянському НПЗ, які належать групі «Приват», оскільки власники так і не змогли їх модернізувати, а також імпортується з Росії.

Чергова ініціатива Міненерго суперечить оголошеному урядом курсом на поліпшення якості нафтопродуктів на ринку. Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров доручив першому віце-прем'єру Сергію Арбузову та міністру доходів і зборів Олександрові Клименку забезпечити належний контроль за якістю імпортних нафтопродуктів.

Позначки: