Україна автомобілізується, й Тиждень автомобілізується разом із нею. Протягом останнього місяця щасливими власниками «коліс» стали двоє співробітників редакції. Тому до написання матеріалу про вибір авто з-поміж новинок, що представлені (або ось-ось будуть представлені) в Україні, ми підійшли прагматично. Й надали слово колегам, які саме зараз перебувають на «передкупівельному» етапі.
ПРАГНЕННЯ ЧОЛОВІКА
Серед моїх знайомих, які нещодавно придбали нове авто, переважна більшість обрали такий транспортний засіб, що дає змогу пересуватися з пункту А в пункт Б з мінімальними витратами. Мушу зізнатися, що такий підхід не для мене. Каша-вівсянка – корисна й недорога їжа, і несмачною її теж не назвеш. Але їсти «автомобільну вівсянку» кілька років… На жаль, сучасна автомобільна Європа уподобала компактні малолітражки з двигунами, «затиснутими» суворими екологічними нормами. Й пропозиція машин, які за дизайном чи характеристиками відрізняються від «євровівсянки», наразі дуже скоротилася. Але дещо таки є. Скажімо, я дуже серйозно міркував про придбання Dodge Caliber. Так, я знаю і про «негламурний» пластик, і про шум у салоні – типово американські вади ергономіки. Проте Caliber, окрім підкресленої брутальності, несе в собі відбиток суто американської любові до авто як до Засобу Долання Простору, а не просто як до «персональної міської маршрутки». Ех, якби ж тільки в нас продавалися «така заряджені» Caliber SRT4 із двигуном 2,4 л, які розганяються до 100 км/год за 6 секунд. У США машина коштує близько $23 тис. – приблизно стільки ж, скільки «нормальний» Caliber в Україні.
Рік тому довелося пережити період нерозділеного кохання до Mitsubishi Lancer X – аж до ходіння колами навколо припаркованих машин. Однак у цьому конкретному випадку зовнішність виявилася значно ефектнішою за ходові властивості. Проте ще зберігається надія на презентований зовсім недавно Lancer-хетчбек. Дизайн у нього такий самий «злісний», а 1,8 л двигун на 143 «коники» в поєднанні з семиступеневим «автоматом» дає підстави сподіватися на не менш «злу» динаміку. Втім, це треба буде ще перевірити. Останнім часом усе більше подобається підхід Seat – це чи не єдина європейська марка, яка пропонує «активні» авта з яскравим дизайном за поміркованою ціною. Seat Toledo в персональному списку ймовірних покупок залишається на одному з чільних місць, утім, не так через ходові властивості (вони звичайні), а завдяки вдалому поєднанню нетривіальної зовнішності з багатою комплектацією. Єдине, що стримує від купівлі, – наразі ця модель уже старувата. Щодо сплеску популярності «міських позашляховиків» (де незаперечним лідером залишається Nissan Quashqai), то ця мода здається мені швидкоплинною, та й ціновий діапазон (від $30 тис.) для мене зависокий. Хоча дуже подобається VW Tiguan. Проте є ще надія, що «споріднена» з Volkswagen’ ом чеська Škoda випустить на його платформі кросовер Yeti за більш «народною» ціною, наразі ж є тільки концепт.
Як би там не було, а з купівлею доведеться визначатися протягом найближчих півроку – очікується переїзд із Києва до передмістя, де з транспортом проблеми. Втім, наразі ціни падають, пропозиція зростає – можна не квапитися.
ЖІНОЧЕ ОКО
Обрати автомобіль не складніше, ніж мобільний телефон. Він просто має подобатися! Зовнішність – перший критерій для більшості жінок, що б вони не обирали. Особисто мені подобаються італійські та французькі авта. Що б не розповідали чоловіки про потужність німецьких машин та комфорт «японців», стильні авта виготовляють там, де й одяг – в Італії та Франції. Lancia, Alfa Romeo, Citroen справді можуть вразити… Принаймні зовнішністю.
За моїми спостереженнями, жінки набагато рідше від чоловіків вирушають у автомандрівки, беруть участь у перегонах та взагалі стикаються з бездоріжжям. Я не належу до тієї категорії представниць прекрасної статі, яким будь-що потрібний джип. Мені, як і більшості жінок, цілком достатньо невеличкого міського автомобіля.
Отже, якщо ми говоримо про гарненьку міську машину за помірковані гроші, найбільш стильну продукцію, на мою скромну думку, роблять дизайнери компанії Lancia. Хетчбеки Delta (2009) та Ypsilon – це справді фантастично. Ці авта, як і Alfa Romeo MiTo, не назвеш суто жіночими. Їх купують і чоловіки. Але якщо в чоловічому мозку обов’язково виникне думка про те, що ці «красуні» дорогі та незручні в обслуговуванні (принаймні, в нашій країні), мій жіночий мозок вільний від таких міркувань. Запчастини та обслуговування – це взагалі складно та незрозуміло для леді, тому для мене в даному випадку немає різниці: «трохи простіше» чи «трохи складніше». Та якщо йдеться про купівлю автомобіля, я радитимуся з особою чоловічої статі. А ця особа обов’язково порадить, вибачте на слові, не вимахуватися. Купити щось скромніше (і по грошах, і по дизайну) та звичніше для працівників СТО. В такому випадку я зверну увагу на Hyundai i20 чи Ford Fiesta. Вони теж гарненькі, особливо якщо обрати якийсь яскравий колір!
Повертаємося до реальності та згадуємо про київські затори. Перед ними всі рівні, навіть красиві жінки на красивих авто. Крім тих, хто за кермом дуже-дуже маленької машини. Наприклад, Ford Ka чи Fiat 500. Гарні, компактні, економічні автомобілі з майже людськими виразами обличчя. А Fiat – ще й з приємним ретро-присмаком. «Попсовіший» варіант – Nissan Micra. Хоча, як на мене, він аж надто солодкавий.
Розмір має значення, це правда. Але залежить і від мети купівлі автомобіля. Якщо я обираю машину«для себе, коханої», це буде щось тридверне зі спортивними рисами. Якщо ж «думати на перспективу» (не лише діти-візочки, але й подорожі, навіть просто Україною), я обрала би Citroen C4. Він досить просторий і стильний ззовні. Машина сімейного типу, за кермо якої я сяду із задоволенням, – Opel Meriva. Принаймні, у концепт-версії вона виглядає досить цікаво.
Щодо технічних характеристик, про які так люблять побалакати чоловіки, мені достатньо знати, що моє авто буде хетчбеком з об’ємом двигуна 1,2-1,4 л. Ну, може, 1,6. Про те, що таке кінські сили та скільки їх має бути в невеличкому симпатичному автомобілі, я не дуже замислююсь. У цьому пункті я сподіваюся на чоловічий розум, який допоможе моєму жіночому оку обрати і красиве, і зручне авто.