Минулого тижня нашоукраїнець Олександр Третьяков, який зазвичай не любить спілкуватися з пресою, був щедрий на виступи та коментарі. Донедавна він разом із Миколою Мартиненком, Едуардом Зейналовим та іншими були першими кандидатами на виліт із партійних лав за підтримку коаліції з БЮТ та Блоком Литвина. Депутати, які зайняли пробютівську позицію у фракції НУ–НС, останнім часом тільки тим і займалися, що активно ховали весь блок і «Нашу Україну» зокрема.
Тепер «любі друзі» взялися за відновлення проекту. Ключова їхня умова – «Наша Україна» без Ющенка. Президента витискають з партійних лав, бо той працює «весільним генералом» і не має партійного авторитету. Насправді у Третьякова і Ко є прагматичніші мотиви збудувати партію під себе. По-перше, рейтинг Ющенка зараз дуже низький, і якщо він знову поведе партію у ВР, є ризик, що помаранчеві залишаться поза парламентом. По-друге, «любим друзям» конче потрібна власна партійна парасоля, інакше їм доведеться розчинитися у лавах БЮТу. Зважаючи на ймовірні дострокові парламентські вибори і брак часу на підготовку до них, реанімувати НУ ефективніше й дешевше, ніж створювати та розкручувати новий політичний бренд. Цю думку поділяють не тільки екс-«любі друзі», а й президент.
Паралельно «Нашу Україну» реанімує один із її ключових будівничих Роман Безсмертний. Рік тому він вийшов з НУНС, заявивши, що в партії почалися «серйозні, незворотні, негативні тенденції». Але днями заступник голови президентського Секретаріату написав заяву про вступ до НСНУ. Відомо, що він особисто обдзвонює молодих і перспективних нашоукраїнців (Князевича, Герасим’юк та ін.), яких ще недавно однопартійці називали зрадниками. Роман Петрович намагається оновити партійні лави і повернути вплив Ющенка на соратників. Таким чином, Віктора Андрійовича готують до дочасних парламентських виборів як лідера помаранчевих. Це підтверджує заява Ющенка про те, що він братиме участь і в президентських, і в парламентських виборах, якщо вони відбудуться одночасно.
Утім до перегляду ідеологічної складової у колишніх соратників навряд чи дійдуть руки. Це суто боротьба за бренд «Наша Україна» – нічого особистого для виборців.