Авто, мито й вето

ut.net.ua
6 Червня 2008, 00:00

 

 
 
 
 
 
 
 
Відповідно до ухваленого 3 червня закону «Про митний тариф України», запровадження 10% ввізного мита на нові авто замість чинних зараз 25% відбудеться не з моменту вступу України до СОТ, як це передбачено відповідним протоколом, а лише з початку 2009 року. Одностайність, з якою депутати підтримали цей закон (367 голосів «за») цілком зрозуміла: і в коаліції, і в опозиції представлене потужне лобі автовиробників, для яких зниження мита та, відповідно, здешевлення нових імпортних автомобілів означає втрату прибутків. Показово, що відтермінування СОТівської «десятини» стосується автівок із об’ємом двигуна 1-2,2 л, що складають 80% від авторинку України. Тобто найбільш масові моделі не стануть дешевшими до кінця року, натомість дорогі й потужні машини знизяться в ціні негайно.
 
Українські автоконцерни вже заявили, що цей законодавчий захід дасть змогу завершити інвестиційні програми зі створення нових виробничих потужностей. Навряд чи це так: якщо виробники «не наїлися» за 10 років, протягом яких вони користувалася податковими та митними пільгами, то навряд чи встигнуть «нализатися» за 7 місяців. А от перерозподілити до кінця року прибутки від буму продажів нових авто, що спостерігається в Україні, від імпортерів на свою користь їм вдасться напевне. Останні ж неминуче зазнають збитків: оскільки станом на 16 травня (день вступу до СОТ) нові митні тарифи ще не були прийняті Радою, уряд запровадив знижене мито самостійно, й воно діяло протягом останніх двох тижнів. Завдяки цьому близько 10 великих компаній-автоімпортерів уже оголосили про зниження цін у середньому на 10%. Тепер їм доведеться знову їх підвищувати. А більшість їхніх клієнтів, які вже «націлилися» на покупку, напевне, відкладуть придбання машини до наступного року.
 
Втім, і уряд, і Президент не підтримують даний закон, який, по суті, означає саботаж СОТівських умов. Сама СОТ також відреагує на це вкрай негативно. Тому варто очікувати, що закон «Про митний тариф» буде ветовано Президентом. І лише від коаліції залежатиме чи буде це вето подолано Радою.