Так, згідно з опитуванням, в Україні 60% офісних працівників так чи інакше мали досвід роботи фрилансерами, а хоче таким способом заробляти гроші 91% українців. Робота на фрилансі здається досить привабливою і тим, хто ніколи із цим не стикався (80%, або 31% загальної кількості респондентів). Найчастіше цей вид зайнятості зустрічається серед IT-фахівців, маркетологів, рекламістів і консультантів. А ось у банківській сфері, торгівлі, виробництві та будівництві такої розкоші працівникам чекати марно. Загалом фрилансинг цінують за гнучкий графік роботи, відсутність прив'язки до офісу і можливість вирішувати справи у зручний час. Негативні аспекти роботи респонденти вказували менш активно, ніж позитивні. Частіше відзначали непостійний заробіток і відсутність гарантій оплати праці.
Також 95% опитаних відповіли, що хотіли би працювати за гнучким графіком. Більшість українських працівників вважають гнучкий робочий графік вагомою перевагою умов роботи. Вони бачать у ньому безліч вигод, як для себе особисто, так і для бізнесу. Але таку актуальну можливість, як плаваючий графік, пропонують далеко не всі компанії на ринку.
Водночас 47% офісних працівників їздять у відрядження як мінімум щомісяця. Третина опитаних отримують добові менші від 100 грн. Відрядження люблять за можливість познайомитися із новими людьми та відвідати нові місця, вирішити цікаві робочі завдання, змінити робоче середовище і навіть трохи розслабитися.
Відповідно до результатів дослідження, 93% офісних працівників, які не займають керівні посади, мріють стати директорами. Або бодай керівниками середнього рівня. Так, у майбутньому стати керівниками вищого рівня виявили бажання 60% респондентів. Ще 33% прагнуть досягти хоча б рівня керівника відділу або структурного підрозділу. Не бачить у собі керівного потенціалу лише 3% тих, хто вже має невеликий керівний досвід.
Також більшість українців хотіли би мати власний бізнес. Так, 82% з тих, хто працює за наймом, замислювалися про власний бізнес. Ще у 15% респондентів вистачило сміливості почати свою справу і лише 3% опитаних ніколи не приваблювала така перспектива. Найчастіше над перспективою власного бізнесу замислюються менеджери середньої ланки і топ-менеджери. Втілити свої плани в життя при цьому хоче більшість респондентів – 92%, ще 5% повністю задоволені роботою за наймом, 3% не визначилися.
Кожен п'ятий офісний працівник готовий змінити регіон проживання заради хорошої роботи. Найпопулярніші регіони для переїзду: Одеса, АР Крим, Харків, Дніпропетровськ, Львів. Топ-менеджери готові до переїздів заради грошей, ІТ-фахівці – заради нових і цікавих завдань. Найменше готові до переїзду студенти, молоді фахівці, представники робочих спеціальностей, водії, адміністративний персонал.
Водночас, 91% українських фахівців з вищою освітою мають чіткий намір емігрувати або ж розглядають перспективи працевлаштування за кордоном. Майже половина респондентів (48%) відповіла, що має серйозні наміри виїхати з України. 43% опитаних зізналися, що іноді розглядають можливість пошуку роботи за кордоном, і лише 4% зовсім не планують виїжджати з України. У той же час, 5% респондентів хочуть використовувати навчання за кордоном для того, щоб залишитися там працювати.
Найпривабливішими для еміграції вважають країни Європи (63%), США або Канаду (42%), Австралію (20%) та Росію (14%). 16% опитаних відповіли, що їм байдуже, куди емігрувати, аби були хороші умови життя. Менш популярними виявилися Азія (8%), Південна Америка (5%), Африка (3%), хоча і туди знайшлися охочі виїхати.
Головними причинами виїзду молоді за кордон вважають: відсутність гарного майбутнього для себе і своєї сім'ї в Україні (71%), низький рівень оплати праці (44%), відсутність умов для професійної самореалізації (41%) та нестабільну політичну ситуацію (34%). Більшість респондентів вважають, що емігрувати краще в молодому віці. При цьому, навчання за кордоном не вважають найпростішим способом побудувати там кар’єру.