"Помилування – зміна міри покарання, тобто акт помилування не впливає на судове рішення, судовий вирок у частині визнання особи винною, а стосується лише міри покарання, зокрема звільнення від покарання. Тому, виходячи з цього, слід розуміти і зміст, і наслідки акту помилування. Іншими словами, це не стосується судимості і це не стосується факту наявності судимості, тобто визнання особи винною у вчиненні кримінального злочину", – сказав Оніщук.
Екс-міністр зазначив, що у законодавстві відсутні чіткі критерії якими має керуватися президент при помилуванні. "А тому у кожному конкретному випадку глава держави може приймати рішення на свій власний розсуд, виходячи з того, що як глава держави, він має відповідні повноваження. Звісно, що на підзаконному рівні, Комісія з помилування напрацьовує певні критерії, які вона застосовує для того щоб внести відповідні рекомендації президенту щодо розгляду клопотань про помилування. Але все ж таки вирішальна, остаточна роль, належить главі держави – саме він може прийняти до уваги рекомендації щодо помилування, а може і не прийняти їх висновки", – сказав Оніщук.
"Оскільки президент пов’язував подальшу долю Юрія Луценка з розглядом касаційної скарги Вищим спеціалізованим судом, і оскільки Вищий спецсуд не скасував вирок, то президент задіяв можливості, якими він володіє згідно з конституцією. Я вважаю це виконанням, з боку України, з боку політичного керівництва, домовленостей які були досягнуті з Європою під час неодноразових консультацій", -додав екс-міністр.
Нагадаємо, 5 квітня президент Віктор Янукович звернувся до Комісії при президентові у питаннях помилування з проханням невідкладно розглянути звернення Уповноваженого Верховної Ради з прав людини Валерії Лутковської та колишнього міністра охорони навколишнього природного середовища Георгія Філіпчука.
На засіданні 6 квітня комісія прийняла рішення пропонувати президентові помилувати Луценка та Філіпчука.