Перший національний знову став лідером за кількістю «джинси»

18 Лютого 2013, 15:50

Протягом звітного тижня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури): Перший національний – 30, 1+1 – 19, ICTV та Україна – 14, «5 канал» – 13, СТБ – 8, Інтер – 7, Новий – 5, ТВі – 4.

 «Телекритика» відзначає, що порівняно з груднем, кількість матеріалів з ознаками замовності різко зменшилась на Інтері (7 в січні проти 19 у грудні). Також до спису потрапив ТВі, в якому експерти відзначили протягом тижня 4 матеріали, що не відповідали журналістським стандартам.

Лідерами за кількістю матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності стали ICTV та СТБ. Так, на каналах групи Пінчука були помічені матеріали про Фонд Пінчука, крім того, на СТБ вийшов сюжет про придбання Вєркою Сердючкою автівки Мерк’юрі, що може вважатися рекламним проявом, як і матеріал на Інтері про новий альбом гурту «Океан Ельзи». На ICTV, крім того, рекламним проявом, на думку експертів, може вважатися сюжет про те, що мережа гіпермаркетів «Епіцентр» стала титульним спонсором футбольної збірної України. На Україні – матеріал про захід Фонду Ахметова.

Загалом, на звітному тижні січня основними темами, що подавалися каналами з грубими порушеннями журналістських стандартів, були: обвинувачення Тимошенко в причетності до вбивства Щербаня; Попов карає чиновників за погане прибирання вулиць від снігу та льоду;  судова відмова в касації Кабміну в справі про борг ЄЕСУ (зокрема, повідомляючи про це, ряд каналів не згадує в бекграунді те, що жодних державних гарантій не було відображено в держбюджеті).

Нагадаємо, у грудні 2012 року найбільша кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності  також спостерігалася на  Першому національному.