За його словами, Туреччина не може заборонити прохід танкерів зі скрапленим газом через свої протоки.
Корсунський пояснив, що турецькі Правила морського руху в протоках встановлюють окремі обмеження на розмір танкерів, які можуть проходити через протоки Босфор і Дарданелли, і визначають заходи у разі перевезення незвичайного (як нафтова платформа) або небезпечного вантажу.
"Але що цікаво, в правилах чітко не визначається, що таке "небезпечний вантаж". Це визначення застосовується, як правило, у відповідності з іншими міжнародними конвенціями з морського права. В них скраплений газ (LNG – зріджений природний газ) дійсно розглядається як небезпечний вантаж. Але станом на сьогоднішній день жоден танкер з LNG не проходив через протоки, тому не було прецеденту визнання турецькою владою такого вантажу як "небезпечного". Він просто вимагає особливого ставлення, але аж ніяк не заборони", – підкреслив Корсунський.
Посол зазначив, що турецька сторона висловлювала свої побоювання з приводу того, що танкери зі скрапленим газом можуть становити потенційну небезпеку для Стамбула і для судноплавства.
"Це питання завжди розглядався в конструктивному руслі – українська сторона не може не враховувати заклопотаність Туреччини, Туреччина не може заборонити прохід танкерів. Наскільки я знаю, питання полягає в тому, які танкери і скільки, з якою періодичністю могли б проходити протоки безпечно, щоб не створювати додаткових проблем. Те, що відбулося нещодавно, – це просто в черговий раз Туреччина висловила свою заклопотаність цим питанням і готовність обговорювати можливі альтернативи", – підкреслив він.
"І ще: щорічно через Босфор проходить до 50 тис. судів. Це приблизно 4 тис. на місяць, з яких в середньому 100 танкерів з LPG (LPG – скраплений вуглеводневий газ), що є не менш небезпечним вантажем, ніж LNG. Крім того, протоки проходять сотні танкерів з хімічними продуктами, добривами, не кажучи вже про нафту. До 3 млн бар. нафти в день експортуються через протоки. Наші потреби – приблизно вісім LNG-танкерів на місяць. З урахуванням наведеної статистики несерйозно говорити про нову значному навантаженні на протоки", – додав Корсунський.
Нагадаємо, на початку лютого прем'єр-міністр Микола Азаров зазначив, що на сьогодні "у нас є проблеми з будівництвом "LNG-терміналу" для прийому скрапленого газу. Пов'язані вони, перш за все, з тим, що Туреччина не дуже охоче розглядає можливість проходження танкерів із скрапленим газом через свої протоки». За його словами, у зв'язку з цим Україна розглядає інші варіанти розміщення терміналу.
Як відомо, Держінвестпроект 26 листопада 2012 року підписав угоду про співпрацю з іспанською Gas Natural Fenosa в рамках будівництва LNG-терміналу в Одеській області. З іспанської сторони документ підписав Джорді Сарда Бонвехі, який раніше також фігурував у якості представника компанії Enegas (Іспанія), нібито зацікавленої в інвестуванні в український LNG-термінал.
Після цього компанії Gas Natural Fenosa і Enegas заявили, що жодних документів не підписували, а Джорді Сарда Бонвехі не є їх представником. Іспанські компанії також додали, що не розглядають питання участі в консорціумі з будівництва LNG-терміналу в Україні.
Згодом журналісти провели розслідування і зясували , що Бонвехі є лижним інструктором і права підписувати цей документ не мав.
Кабінет міністрів створив комісію з розслідування обставин підписання угоди про співпрацю в реалізації національного проекту «LNG-термінал», навколо якого розгорівся скандал.