Як зазначає видання одним з прикладів цього є відкриття у 2011 році у столиці Гани п’ятизіркового готелю Mövenpick на 260 кімнат загальною площею 13,5 тис квадратних футів. Його будівництво фінансували дві дуже різних установи: багатомільярдна інвестиційна компанія, контрольована принцом Саудівської Аравії і Світовий Банк, який бореться з бідністю. Компанія 29-ї найбагатшої у світі за рейтингом Forbes людини принца аль-Валіда Kingdom Holding Company має ринкову вартість $12 млрд. Тоді як свій вклад Світовий банк зробив через Міжнародну фінансову корпорацію, створену в 1956 році для того, щоб надавати дешеві кредити та іншу фінансову підтримку бізнесу бідних країн. «Своєю місією світовий банк зробив найбільшу проблему розвитку світу – скорочення бідності у світі», – заявляє банк.
«Чому ж тоді МФК дала компанії принца привабливий кредит у $26 млн, щоб допомогти побудувати Mövenpick – готель, який принц був здатен побудувати сам? Відповіддю є те, що мільярди доларів МФК в кредитах та інвестиціях насправді не направлені в першу чергу на допомогу збіднілим людям. Рівноцінно важливою ціллю є заробити прибуток для Світового Банку
МФК любить працювати з величезними корпораціями, фінансуючи проекти, які ці корпорації могли б оплатити самі. Її партнерами є мільярдери і транснаціональні корпорації від нафтових гігантів таких як ExxonMobil або Grupo Arcor до аргентинського виробника цукерок. До її проектів належать не лише фешенебельні готелі та елітні торгові центри, а також розробка рудників золота та міді й побудова нафтопроводів, деякі з яких в кінцевому підсумку йдуть на користь корумпованим режимам, котрі Світовий банк закликає змінити… Магнати і величезні компанії пропонують низькі ризики і як правило забезпечують прибуток для МФК, що дозволяє знову інвестувати доходи у декілька таких самих проектів. Тільки частина цих грошей йде на користь місцевим працівникам, а критики взагалі стверджують, що інвестиції МФК часто працюють проти потреб місцевого розвитку», – пише The Foreign Policy.
Як зазначає видання, звіт Незалежної Оціночної Групи Світового банку виявив, що менш як половина грошей МФК йде на боротьбу з бідністю. І лише 13% з 500 вивчених проектів «робили акцент на бідних людях», та й ті мали «обмежений» вплив.
The Foreign Policy зазначає, що задумку засновників МФК, за якою інституція мала б фінансувати бізнес та підприємців, яким не вистачає власного капіталу для здійснення проектів, тепер знівельовано. Бізнес-партнерами МВФ стали величезні транснаціональні корпорації Dow Chemical, DuPont, Mitsubishi, Vodafone. МВК давала гроші Domino's Pizza в Південній Африці і Kentucky Fried Chicken на Ямайці. Вона інвестує в торгові центри в Єгипті, Гані, колишніх радянських республіках, Східній Європі та Центральній Азії. Інституція підтримує корпорації-виробників цукерок в Аргентині та Бангладеш, броварні SABMiller та інших виробників пива в Чехії, Лаосі, Румунії, Росії та Танзанії, виробників напоїв Coca-Cola та PepsiCo в Камбоджі, Ефіопії, Малі, Росії, Південному Судані, Узбекистані та ін.
«Критика більшості таких інвестицій низкою академіків та правозахисних груп, а також місцевих організацій в бідних країнах зводиться до того, що вони мало впливають на бідність і так само можуть здійснюватися і без допомоги МФК. А часто, за словами критиків, проекти навпаки стримують розвиток і збільшують бідність, не кажучи вже про забруднення та інші проблеми», – додає американське видання.