У рамках дослідження здійснювалося вивчення популярності та аудиторії суспільно-політичних програм в структурі української телевізійної мережі України.
Відтак опитування показали, що найбільш відомими суспільно-політичними програмами в Україні є «Шустер Live» на Першому національному з ведучим Савіком Шустером і «Велика політика» з Євгеном Кисельовим на Інтері. Знають ці передачі 84% і 80% опитаних відповідно.
Найбільш популярними передачами є «Шустер Live» на Першому національному (її дивиться з різною частотою 53%) та «Велика політика» з Євгеном Кисельовим на Інтері (її дивиться з різною частотою 46%). Далі – «Свобода слова» на ICTV з ведучим Андрієм Куликовим (її дивляться 32%) та Програма «Республіка» з Анною Безулик на 5-ому каналі (20%).
При тому, що переважна більшість громадян добре знають про існування таких суспільно-політичних передач, регулярних їх глядачів не так і багато. Регулярно переглядають «Шустер Live» (3–4 з 4 випусків програми протягом останнього місяця) 12% українців, 11% громадян регулярно дивляться «Велику політику», 5% – «Свободу слова», 3% – «Республіку».
При цьому, значна частина опитаних взагалі не дивляться такі передачі або не дивилися протягом останнього місяця. Наприклад, «Шустер Live» не дивляться взагалі або не бачили протягом останнього місяця, або не знають про таку передачу 46% респондентів (серед тих, хто знає передачу, взагалі її не дивляться 14% опитаних), «Велику політику» не бачили взагалі чи протягом останнього місяця 52,6% опитаних, а серед тих, хто знає цю передачу, взагалі її не дивиться майже 17%. Дві третини населення протягом вересня не дивилися таку програму як «Свобода слова», а про те, що взагалі її не дивляться, сказав кожен п’ятий респондент серед тих, хто знає цю програму. Щодо «Республіки», то чверть тих, кому ця передача відома, зазначили, що взагалі її не дивляться. А протягом останнього місяця переглянули програму близько 20% населення.
Дослідження засвідчили, що аудиторія різних суспільно-політичних програм переважно схожа. Основна питома вага регулярних глядачів таких передач – люди старшого (45–59 років) та похилого віку (старші за 60), вони складають близько 70% тих, хто переглянули 4 з 4 останніх випусків передач. За родом своєї діяльності люди, що перебувають на пенсії – це майже половина регулярних глядачів програм, а близько 40% глядачів – це зайняте населення країни.
Серед тих, хто є глядачами суспільно-політичних програм не постійно, але, тим не менше, досить регулярно їх переглядають, є як чоловіки, так і жінки. Близько 60% тих, хто дивився такі 3 програми на місяць – люди середнього (30–44 років) та старшого, ніж середній, віку (45–59 років). Половина такої аудиторії – зайняте населення України.
Молоді люди частіше, ніж інші, не знають про існування таких суспільно-політичних передач. Особливо, це стосується таких програм, як «Шустер Live» та «Велика політика» – третина тих, хто не знає про існування таких передач – молодь віком 18–29 років. Щодо інших програм, то у кожній з вікових груп розподіл тих, хто не знає про такі передачі, є практично рівномірним. Жінки знають менше про існування цих програм, ніж чоловіки (на 5–7%).
У центрі України відсоток тих, хто не знає про ці програми, є вищим, ніж в усіх інших областях. Також не знають про існування таких передач переважно респонденти з низьким рівнем освіти.
Чим молодшим є респондент, тим частіше він каже, що взагалі не дивиться подібні суспільно-політичні програми. Це може пояснюватися як інтернетизацією, так і особливими умовами проживання (гуртожиток, наприклад), стилем життя людини, її незацікавленістю в політиці і т.д.
Методом інтерв’ю було опитано 2012 респондентів, які мешкають в усіх областях України (включно з містом Києвом) та у Криму за стохастичною вибіркою, репрезентативною для населення України віком від 18 років.