Медіаексперти: ПР витісняє з рекламного ринку опозицію і спонсорує “сателітів”

2 Жовтня 2012, 11:00

Як пише газета "Коммерсант-Украина", вже зараз з медіабюджетів видно, що відрив Партії регіонів від конкурентів величезний – тільки на ТБ партія закупила понад 16,5 тис. пунктів рейтингу. Для порівняння, її найближчий "конкурент" партія "Україна – Вперед!" придбала трохи менше 7 тис. пунктів. На минулих виборах розрив між учасниками був не таким значним, відзначає видання.

Учасники ринку стверджують, що ПР спонсорує ряд партій для відтягування голосів в об'єднаної опозиції. Таким проектом називають і партію Королевської.

"Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує ПР або партія Наталії Королевської", – заявив керівник продажу однієї із найбільших телевізійних груп.

"Крім того, з середини літа ті ж люди, які платили за рекламу ПР, приносять гроші і за "Нашу Україну", – стверджує один з учасників ринку. Втім, Валерій Варениця, директор агентства Mind Share, яка розміщує рекламу ПР, заперечує зв'язок між партіями.

Витрати опозиції – ВО "Батьківщина" і УДАР – набагато скромніше. "У них грошей небагато, і для них вигідніше було б вкластися в зовнішню рекламу, але туди опозицію не пускає місцева влада", – відзначає джерело на ринку.

"Якщо партія опозиційна, то вкрай висока ймовірність того, що її не пропустять в окремих регіонах – всі політичні сюжети погоджуються з місцевими радами", – розповідає гендиректор одного з найбільших операторів зовнішньої реклами.

При цьому значну частину реклами в регіонах ПР отримує завдяки адмінресурсу – місцеві штаби вимагають від регіональних операторів, газет і каналів виділяти площі безкоштовно, стверджують джерела "Коммерсанта".

"На сході України і в Криму реклами опозиційних партій майже немає, особливо у великих містах. Там в основному розміщується ПР і Компартії", – говорить керівник Doors Consulting (офіційний дослідник ринку зовнішньої реклами) Сергій Смоляр.