ДАІ готується до переоснащення: фіксуватиме перевищення швидкості за 1,5 км, а нетверезого водія – за 25 м

2 Жовтня 2012, 08:13

За словами виконувача обов'язків начальника управління ДАІ МВС (УДАІ) Володимира Резнікова, до кінця цього року ДАІ повністю відійде від використання приладів, які фіксують швидкість, але не мають функцій фото- і відеозйомки.

За його словами, замість них буде використовуватися автоматичний стаціонарний комплекс "Гарпун" на основі камер TruCam, розроблених у США. Прилад здатний зафіксувати перевищення швидкості на відстані до 1500 м за допомогою точкового опромінення автомобіля лазером. Дані про порушника потім будуть передані на стаціонарний пост ДАІ або патрульному автомобілю, пише "Коммерсант-Украина".

Як повідомив Резніков, ДАІ вже закупила 137 пристроїв TruCam за ціною 99 тис. грн за штуку. Встановити їх планується в місцях підвищеної аварійності в Києві та Київській області. Працювати вони почнуть в 2013 році.

Якщо раніше тільки фіксували перевищення швидкості, після чого порушникам направлялися повідомлення з вимогою оплати штраф, то тепер співробітники ДАІ, отримавши сигнал про перевищення швидкості, зупинять порушника і складуть протокол, пояснюють у прес-службі ДАІ.

Крім цього, в ДАІ мають намір провести випробування розробленого в Росії алколазера "Бутон", додав Резніков.

Цей пристрій розміщується на узбіччі дороги і діє за аналогією з радарами, що вимірюють швидкість руху. Лазерний промінь прямує в бік автомобіля, що рухається і за допомогою технології дистанційного спектрального аналізу виявляє пари алкоголю в салоні автомобіля на відстані до 25 м.

У разі позитивної реакції прилад передає на стаціонарний пост або патрульному автомобілю ДАІ зображення машини, за кермом якої перебуває нетверезий водій.

Слід зазначити, що алколазер "Бутон" почав використовуватися в Росії тільки в 2012 році. Пристрій застосовується нерегулярно і переважно в Москві і Санкт-Петербурзі.

Нагадаємо, про намір ввести систему автоматичної фіксації правопорушень на дорогах Володимир Резніков заявив ще у серпні. Таку необхідність в ДАІ пояснили високим рівнем аварійності через порушення швидкісного режиму.

У 2008 році ДАІ вже намагалася ввести автоматичну фіксацію правопорушень, проте вже через рік вона була скасована через численні скарги водіїв, які намагалися оскаржити її результати в судовому порядку.

Як повідомлялося, Україна сьогодні – єдина країна в Європі і на пострадянському просторі, в якій не застосовують фотофіксації порушень правил дорожнього руху.