Міносвіти не залишає вибору при обранні методики навчання першокласників

1 Вересня 2012, 16:03

Чим не догодила чиновникам методика, яка успішно працює в українських школах з 2001 року, залишається загадкою. Адже це єдиний навчальний курс, побудований так, що дитина не отримує від учителя готові знання, а самостійно відкриває їх, вирішуючи систему особливим чином складених навчальних завдань, пише ZN.UA.

«Ця ситуація – головний біль батьків першокласників, які обрали для навчання своєї дитини розвивальний клас (а потрапити туди досить важко). Та насправді рішення МОНМС матиме наслідки для розвитку всієї нашої системи освіти», – пише оглядач Оксана Онищенко.

Відтепер підходи до навчання українських дітей будуть більш уніфікованими. Прикрашена модними термінами «компетентнісний підхід», «диференціація», «розвивальний характер» традиційна методика викладання стане чи не єдиною можливістю отримати знання. З цілого ряду розвивальних методик у першому класі залишиться тільки «Росток».

Відзначимо, що Інститут інноваційних технологій та змісту освіти почав розглядати підручники і програми з математики, української та російської мов за методикою Ельконіна-Давидова ще у березні 2012 року. Й ухвалив рішення: «Порушити клопотання перед МОНмолодьспорт України про надання грифа «Рекомендовано МОНмолодьспорт України» (про що є повідомлення на сайті інституту). Отже, вітчизняні експерти підтримали розвивальну методику. Проте Міносвіти цього клопотання «не помітило».

Тим часом, як випливає з повідомлення на сайті Інституту інноваційних технологій, підручник із математики за традиційною методикою (автори М.Богданович та Г.Лишенко), що значиться у переліку Міносвіти як рекомендований до використання, ще в червні отримав низку зауважень і висновок «На доопрацювання».

Нагадаємо, цього року до школи пішли 431 тис. першокласників. Як заявив міністр освіти Дмитро Табачник, це на 27 тис дітей більше, ніж торік.