Екіпаж підводного човна разом з представниками промисловості перевірив роботу вузлів і механізмів з урахуванням висновків, зроблених під час пробного занурення, що відбулося 18 липня з виконанням вивіски та кренування, а також в ході інших виходів в море субмарини.
Під час відпрацювання завдань вивіски та кренування підводний човен “Запоріжжя” вперше здійснив занурення на перископну глибину. Підводний човен занурився на глибину 14 метрів, після чого дав хід і сплив на поверхню на ходу.
За словами голови приймальної комісії, начальника штабу Центру морських операцій Військово-Морських Сил Збройних Сил України капітана 1 рангу Романа Гладкого, екіпаж «Запоріжжя» діяв впевнено і грамотно.
«Виконання вивіски та кренування із зануренням на перископну глибину є одним із найбільш складних етапів ходових випробувань, тому разом з представниками промисловості ми ретельно до нього готувалися. Ретельно перевірялися здійснені розрахунки, виконано комплекс заходів щодо забезпечення безпеки підводників. Екіпаж з честю впорався з цим відповідальним завданням, випробування на перископній глибині пройшло успішно», – зазначив Гладкий.
Пошуково-рятувальне забезпечення ходових випробувань в морі здійснювали рятувальний буксир «Кременець» та санітарний катер «Сокаль» українських ВМС.
Крім того, за спільної домовленості в базі в готовності перебували визначені сили та засоби Чорноморського флоту Російської Федерації.
Як повідомлялось, з 18 по 20 липня 2012 року тривав черговий етап ходових випробувань підводного човна «Запоріжжя», під час якого українськими підводниками успішно здійснене пробне занурення підводного човна. В ході пробного занурення було відпрацьовано вивіску та кренування підводного човна, фахівцями ремонтного підприємства на практиці перевірені теоретичні розрахунки.
У квітні підводний човен «Запоріжжя» вийшов у море і приступив до виконання першого етапу ходових випробувань. Починаючи з 1993 року це був перший вихід човна з використанням власної силової установки.
Нагадаємо, вихід підводного човна «Запоріжжя» з заводу планувався ще у травні 2011 року, але був перенесений через виявлені несправності у діючих механізмах.