Про це «Дзеркалу тижня. Україна» заявив глава парламентського комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності бютівець Віктор Швець.
Він розповів, що в українському парламенті вже кілька років діє міжфракційне об’єднання «За безпеку дорожнього руху».
Розроблено низку законопроектів, які стосуються безпеки дорожнього руху. Зокрема, в першому читанні вже прийнятий законопроект, який вносить зміни до 12 законів і запроваджує фото- та відеофіксацію порушень ПДР.
Також розроблені проекти законів про зміну підходів до рекламоносіїв, розміщених уздовж проїжджої частини (за кордоном автомагістралі взагалі вільні від реклами – Ред.) тощо.
«Коли ми 2008 року вперше ухвалили закон про фотофіксацію («Візир»), у перші два-три місяці кількість смертельних випадків знизилася на 35%, порушень правил дорожнього руху – на 50%. Так, це була недосконала система. Але вже сама її наявність на шляхах дисциплінувала водіїв», – розповідає Швець.
«Тепер же йдеться про суперсучасну й ефективну систему. З цього приводу ми спілкувалися з австрійськими, німецькими, ізраїльськими, південнокорейськими компаніями. Буквально вчора зустрічалися з представниками відомої китайської компанії, яка пропонує свої послуги і повну систему фотофіксації», – зазначив він.
За його словами, головне, щоб система працювала в автоматичному режимі і виключала будь-які суб’єктивні чинники, зокрема, втручання і коригування.
«З одного боку, вона повинна в автоматичному режимі фіксувати порушення на дорогах. З іншого, інформувати про це громадян. У разі незгоди громадянин повинен мати право звернутися до суду», – заявив Швець.
У свою чергу заступник начальника управління ДАІ України Володимир Рєзніков вважає, що «розмірковувати на тему: «Переходити до фотофіксації чи не переходити?» сьогодні вже цинічно».
«Треба розуміти, що фотофіксація надійно захищає водія, який не порушує. І дуже дратує тих, хто звик користуватися своїм статусом, наївно вважаючи, що становище в суспільстві може врятувати від нещастя», – зауважив він.
Для прикладу Рєзніков розповів, що «після провалу «Візира» в 2010 році ми закупили 137 приладів вимірювання швидкості TRUKAM (Не плутати з фото фіксацією – Ред.) – розробка NASA».
«Україна єдина країна на пострадянському просторі, яка використовує ці прилади. Ефект? TRUKAM не відгукується на «дзвінок друга»: стерти дані неможливо! Тільки штраф. Тому перехід на автоматизовану систему фотофіксації порушень ПДР та максимальне усунення людського чинника на дорозі має стати державною стратегією», – зазначив він.
За його словами, така стратегія дозволить говорити про реальну безпеку і невідворотність покарання за порушення на дорогах, а також виведе саму службу на неминуче реформування: оптимальну чисельність особового складу, гідну зарплату, достатню кількість бензину, форми.